Tito čeští řidiči nemusí na STK každé 2 roky, stačí každých 5 let. Nechodili jste náhodou na kontroly zbytečně?
Spousta řidičů může uspořit čas i peníze, protože nemusí jezdit na STK tak často. Výjimka ale platí jen pro vybrané vozy.

Na stanici technické kontroly (STK) musí pravidelně jezdit všichni majitelé aut a dalších motorových dopravních prostředků. Většina řidičů je zvyklá, že musí na technické kontroly každé 2 roky. Existují ale typy vozů, které stačí kontrolovat méně často.
STK každé 2 roky neplatí pro všechny
Jak redakce Událostí247 zjistila, jedná se o historické vozy, takzvané veterány. Musí ale být zapsána do registru historických a sportovních vozidel, jak stojí na Portálu veřejné správy. K tomu musí mít status historického vozidla a speciální zelené registrační značky.

Pokud tyto náležitosti auta splní, stačí, když na technické kontroly budou jezdit jen jednou za 5 let. Jak jsme dále ověřili na webech Ministerstva dopravy a Autoklubu České republiky, toto pravidlo platí od září roku 2023. Zároveň platí, že u veteránů se neměří emise, jako je tomu u běžných aut. Kontroluje se především technická způsobilost s ohledem na rok výroby.
Výjimku mají i nová auta
Zároveň, veterány nejsou jediná skupina aut, která nemusí na STK po 2 letech. Speciální pravidlo platí také pro nové vozy. Jak na svém webu dále uvádí Ministerstvo dopravy, u nich stačí na první technickou kontrolu zajet až po 4 letech. Následně už ale také platí pravidlo povinné STK každé 2 roky.

Každá takováto výjimka a možnost nejezdit na STK tak často řidiče určitě potěší. Ušetří nejen peníze, ale také čas, který na STK musí řidiči pokaždé strávit. Základem ale je o tomto pravidle vůbec vědět. Kdo tedy v minulosti jezdil s veterány či novými vozy na STK po 2 letech, mohl tak činit zcela zbytečně.