Spousta lidí platí mobilním operátorům daleko víc peněz, než by museli. Často totiž mohou získat výraznou slevu, avšak musí si o ni říct.
Zdražování, které v posledních letech způsobila masivní inflace, se nevyhnulo žádné oblasti. Kromě potravin či dopravy vzrostly také ceny služeb mobilních operátorů, jak již na začátku letošního roku psaly Události247. Existuje ale způsob, jak mohou Češi za volání, SMS zprávy či internet ušetřit nemalé peníze.
Je třeba být ve vyjednávání aktivní
Klíčem k levnějším cenám volání či internetu není jen využívání různých slev či hromadných výhod, ale také smlouvání s jednotlivými operátory. Jak píše web Novinky, zákazníci, kteří pohrozí svému operátorovi odchodem, často dostanou výhodnější podmínky a výrazné slevy. Mnohdy tak stačí jeden telefonát a lidé mohou na svém tarifu ušetřit nemalé peníze, a stále zůstat u stejného operátora. Spousta lidí o tom však neví a s operátory tak o ceně často ani nezkouší smlouvat.
Fakt, že právě hrozba odchodu ke konkurenci je velmi častým důvodem ke zlevnění, dokazuje také loňský průzkum, o kterém píše web iRozhlas. Z něj vyplynulo, že velká část lidí, kteří v minulosti dostali zvýhodněnou nabídku, ji obdrželi právě ve chvíli, kdy oznámili svůj plán odejít k jinému operátorovi. Mnohdy šlo přitom o nabídku, která běžně na trhu ani nebyla dostupná.
Lidé mohou ušetřit velké peníze
Cenový rozdíl může být v některých případech skutečně výrazný. Jak dále píše server Novinky, lidé mohou ročně ušetřit klidně i tisíce korun. Jeden uživatel na sociální síti X například uvedl, že díky hrozbě odchodem ke konkurenci získal od operátora Vodafone tarif s neomezenými daty a voláním za 759 korun měsíčně, přičemž standardní cena by byla 1307 korun. To je rozdíl 548 korun, což v celoročním souhrnu činí více než 6 500 korun.
Zároveň, smlouvání může být úspěšnou strategií nejen v případě mobilních operátorů, ale také třeba dodavatelů energií. Jak již dříve psaly Události247, že i zde lidé podpultové ceny dostanou až ve chvíli, kdy si o ně řeknou či oznámí, že budu odcházet ke konkurenci.