Ani v obchodě nenakoupíme, a už budeme platit 300 Kč. Zní to nepředstavitelně, zvláštně a možná i bizarně, avšak něco takového se skutečně brzy může stát.
Jak již nedávno redakce Událostí247 rozebírala v jednom z novějších článků, žijeme v zemi, kde je normální, že dá maminka svému dítěti v obchodě rohlík, a to ještě před jeho zaplacením. Samozřejmě názory na tento český zvyk jsou různé, avšak jde už o tak normalizovanou věc, že téměř nikoho nepřekvapí. Teď si ale představte, že by byl zrovna u nás zaveden poplatek za návštěvu supermarketu. Předtím než byste do něj vůbec vstoupili, byste museli zaplatit poplatek ve výši 300 Kč. Zní to neuvěřitelně, ale jeden z řetězců ho skutečně zavádí.
Poplatek za vstup do obchodu
V Česku je momentálně 1 753 supermarketů a čeští zákazníci jsou už zvyklí na to, že každý z nich určitým způsobem navyšuje své zisky. Ať už jde o nadstandardní marže, zavádějící akční ceny, nebo skryté poplatky. Teď ale přichází další kontroverzní novinka, která vyvolala mezi zákazníky velké pobouření. O to se postaral jeden z britských obchodů Aldi, který si momentálně za vstup žádá poplatek 300 Kč. A skutečně nejde o žádný vtip.
Jak se redakce Událostí247 dočetla, Aldi v Londýně se momentálně snaží testovat unikátní systém, který by zákazníkům automaticky při vstupu do obchodu strhnul předem určený poplatek. V tomto případě se jedná o poplatek ve výši 10 liber, což je v přepočtu 300 Kč. Tento koncept byl zaveden v samoobslužné prodejně, kde je nutné se při vstupu identifikovat mobilní aplikací nebo platební kartou. K čemu ale takový poplatek slouží a jaký je vlastně jeho význam?
Jaký to má smysl
Myšlenka tohoto systému je celkem logická – aby se nepřeplňovaly prodejny zákazníky, kteří do ní vstoupí a následně si nic nekoupí, musí odteď návštěvníci obchodu zaplatit vstupní poplatek 300 Kč. Ten se následně při placení odečte z celkové ceny nákupu. Pokud si ale zákazník nic nekoupí, bude muset čekat na vrácení zablokované částky. Ta má fungovat jako záloha. Zákazníci se automaticky rozdělili do dvou skupin. První skupina s tímto systémem nesouhlasí, zatímco té druhé nevadí, avšak má obavy, že by vrácení částky mohlo trvat delší dobu.
Zeptali jsme se proto i našich čtenářů a jejich názory se značně lišily. „Ať si každý testuje, co chce. Dokud je to v cizině, je mi to jedno. Pokud to ale bude i u nás, tak do takového obchodu nepůjdu, radši podpořím konkurenci,“ řekl Událostem247 náš čtenář Petr D. z Olomouce. „Vlastně mi to ani nevadí. U některých obchodů platíme poplatek za parkování, v některých restauracích v cizině třeba za stůl. Pokud by mi danou částku vrátili, nevidím v tom problém,“ sdělila Událostem247 čtenářka Daniela P. z České Lípy.
Co si o tomto poplatku myslíte?

