Chodíte nakupovat do Penny? Nikde se to nedozvíte, ale přijdete kvůli tomu o spoustu peněz. Jednou tam nakoupíte a už se vezete

Zřejmě ne každého by napadlo, že když jde na nákup, měl by si zkontrolovat, jestli ho náhodou daný obchod neokradl o peníze.

i Zdroj fotografie: Martin Strachoň / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Není to bohužel žádné sci-fi, ale realita běžného dne. Psali jsme například o případu, kdy si zákazník v obchodním řetězci Globus koupil u pultu kuřecí maso, ale hned si nevšiml, že mu tam namarkovali i další dvě položky, které však v balíčku vůbec nebyly. Když si doma zkontroloval účtenku, zjistil, že kousek kuřecího masa ho vyšel na 700 korun.

Vždy si ceny v regálech a na účtence pečlivě zkontrolujte

Bez kontroly účtenky neodchází z prodejny většinou hlavně starší lidé. Výjimkou však nejsou ani zástupci mladší generace, kteří si dávají pozor na každou položku, jak jsme na Událostech247 upozornili. Matoucí mohou být samoobslužné pokladny, na kterých je možné zvolit možnost nechci účtenku. Když jsou lidé zapojeni do věrnostního programu daného řetězce, často obdrží jen její elektronickou verzi. Ta však k případné k reklamaci zboží úplně stačí.

iZdroj fotografie: SZPI
Penny dostalo od ČOI několikrát pokutu

Nedávno na další takový případ, kdy na účtence byla jiná cena, upozornil také web Kverulant. Web si od České obchodní inspekce několikrát vyžádal informace o pravomocných pokutách uložených obchodním řetězcům. Z vyžádaných informací vyplývá, že od roku 2022 dostal nejvíce pokut řetězec Penny. Šlo o sankce v celkové výši 6,7 milionu korun a Penny dostalo i pokutu nejvyšší možnou. Inspekce také ve dvou případech konstatovala, že jde o „systémové nedostatky“.

Podvody nejsou ojedinělé

Před několika dny se o podvádění v Penny přesvědčil osobně ředitel Kverulanta Vojtěch Razima. Zjistil, že v regálu se zbožím je uvedena cena výrazně nižší než ta, která je zavedena na pokladně. Zákazník si toho při markování většinou ani nevšimne, a pokud ano, tak se mu pokladní omluví, že to špatně zadali do kasy. Zákazník pak může zboží vrátit do regálu, ale mnohdy „nechce zdržovat“, a tak si zboží za vyšší cenu koupí, píše web.

Varování: Kdo si v obchodě v roce 2024 nezkontroluje účtenku, ten přijde na jediném nákupu o tisíce Kč

Razima si při svém nákupu v prodejně Penny na Švehlově ulici v Praze vzal v regálu Sýr hermelín krémový 125 g, s uvedenou cenou 35,34 Kč. Při zaplacení u pokladny mu však bylo namarkováno 51,52 Kč. Rozdíl v neprospěch zákazníka byl 16,18 Kč. Razima se tedy vrátil do prodejny a společně s vydanou účtenkou předmětné zboží vyfotil. „Taky se mi to stalo kdysi dávno. Tenkrát šlo o balenou šunku. Měla stát přes 22 korun, ale namarkovali mi 32. Jenže jak to chcete při větším nákupu hlídat,“ řekla Událostem247 paní Helena.

Co si o tom všem myslíte vy? Podělte se s námi o váš názor v komentářích

Diskuze Vstoupit do diskuze
126 lidí právě čte
Jiří Klimenský
Autor článku

Jiří Klimenský

Dlouholetý nadšenec v oblasti ekonomie a společenských témat. V minulosti jsem působil v několika menších regionálních médiích. Teď se snažím čtenáře informovat o důležitých tématech na Událostech247.

Zobrazit další články