Už dlouhou dobu se mluví o zákazu prodeje nových benzinových a naftových aut. Do popředí by se měly dostat elektromobily, vše je ale nakonec jinak.
O konci elektromobilů v České republice jsme psali již před rokem. Teď se zdá, že se něco takového by skutečně mohlo nastat. Samozřejmě jen u určitých modelů, na určitou dobu. Některé elektromobily totiž nejsou tak bezpečné, jak se na první pohled může zdát. Zatímco se podle webu TN automobilky bojí elektromobilů a mají strach, že zkrachují, EU překvapuje svým rozhodnutím. Prodej jednoho z oblíbených automobilů byl zakázán.
Zákaz prodeje elektromobilu
Od svého představení Tesla Cybertruck vzbuzuje rozporuplné emoce. Někteří jej považují za geniální příklad minimalistického designu, jiní jej přirovnávají k dětskému obrázku nakreslenému voskovkami. Všichni si určitě vzpomínáte na dnes již téměř ikonický moment s prasklým sklem. To však není jediný nedostatek tohoto vozu. Podle EU totiž Cybetruck není vůbec bezpečný a na evropských silnicích nemá co dělat. Informoval o tom web AutoŽivě.
Jedním z největších problémů je nebezpečný kufr. Mechanismus zavírání víka je natolik silný, že může snadno způsobit vážná zranění. V nejhorším případě se může dokonce jednat o amputaci prstů. Důkazem toho jsou některá demonstrativní videa, na kterých víko kufru bez jediných potíží rozdrtí například mrkev. Není těžké si představit, jaké následky by to mělo při kontaktu s lidskou rukou. Každopádně konstrukční nedostatky se netýkají pouze kufru, Cybertruck jich má mnohem více.
Problémový elektromobil
Cybertruck není podle EU bezpečný. Kromě kufru má i nedostatky v netěsnosti a povrchových úpravách. Tesla se na těchto nedostatcích snaží pracovat a co se kufru týká, připravuje softwarovou aktualizaci, která by měla minimalizovat riziko zranění. Otázkou však zůstává, zda pouhá aktualizace softwaru bude v tomto případě stačit. Cybertruck je velmi problémovým elektromobilem a to se nelíbí Evropské unii, která zakázala jeho prodej v Evropě.
Takových elektromobilů, které nemají na evropských silnicích co dělat je mnohem více. Například takový GMC Hummer nebo Rivian RT1 se v Evropě taktéž nemůže prodávat. Doba elektromobilů sice nastala, ale je pravda, že spousta z nich má své nedostatky a dokud se nevyřeší, na evropské silnice se nepodívají. Je dost pravděpodobné, že takových vozů bude v příštích letech přibývat. Tedy alespoň do té doby, dokud se jejich výroba nedovede dovést k dokonalosti.