Všechna parkoviště u většiny velkých obchodních řetězců jsou zdarma, avšak pokud vám nákup zabere delší dobu, pak za parkování musíte platit.
Zvykli jsme si, že nákup v supermarketu zahrnuje i bezplatné parkování. To se však začíná měnit. Jak redakce Událostí247 již v minulosti informovala, největší obchodní řetězce v Česku, jako jsou Lidl, Kaufland nebo Penny, upravují svá pravidla a některé pobočky už zavádějí placené parkování. Ačkoli to zatím není plošné opatření, trend je jasný – kdo se zdrží příliš dlouho, bude platit.
Placené parkování i obchodních řetězců
Každý, kdo jezdí na nákup autem, má ve zvyku zaparkovat před obchodem, dojít si nakoupit a následně po zaplacení nákupu odjet. Žádné placení parkoviště, žádné zdržování se s parkovacími hodinami, žádné nepříjemnosti. Jenže tomu by v budoucnu mohl být konec, některé obchodní řetězce totiž začínají zavádět placené parkování u svých prodejen. Ačkoli za tím zajisté může být vize výdělku, hlavním důvodem má být zabránění tomu, aby byla parkovací místa obsazena řidiči, kteří do prodejny ani nevstoupí a své auto u ní dlouhodobě parkují.
„Před panelákem máme Lidl a ten měl věčně věku narvané parkoviště. Pamatuji si, že na něm parkovalo mnoho našich sousedů a to pro to, že jsme před domem už neměli parkovací místa. Od té doby, co tam nainstalovali závory, situace před Lidlem se zlepšila a dnes už si lidi nestěžují na to, že nemají při nákupech kde zaparkovat. Horší je to ale u nás před panelákem, tam se doslova pereme o parkovací místa,“ řekl Událostem247 Josef K. z České Lípy.
Je to naprosto klasický problém, zřejmě v každém městě. Například prodejny Lidl se ve většině případů nachází u kruhových objezdů, častokrát kousek od sídlišť plných panelových domů. Právě u nich ale častokrát není kde zaparkovat, a tak se mnozí obyvatelé sídlišť rozhodnou, že své vozy zaparkují právě u prodejen Lidl. V ten moment ale nastává problém. Zabírají totiž místa těm, kteří by rádi své auto zaparkovali před obchodem, do kterého se chystají jít nakoupit.
Jak informuje web AutoŽivě, Lidl kvůli těmto případům začal před své prodejny instalovat závory. Každý zákazník, který před prodejnou Lidl zaparkuje, má 90 minut na to, aby si v klidu nakoupil. V případě, že mu nákup zabere delší dobu, pak musí zaplatit poplatek, který je 50 Kč za každou další hodinu. Tam, kde ještě nejsou závory, musí zákazníci žádat o parkovací hodiny.
Jak to mají jiné řetězce
Každý řetězec má svá vlastní pravidla týkající se parkování a cen za něj. Samozřejmě záleží i na prodejně – takový Albert má například v některých městech parkování zpoplatněno, v jiných však zůstává stále zdarma. U těch placených pak musíte po uplynutí 120 minut většinou zaplatit poplatek 20–50 Kč za každou další započatou hodinu. U Billy je to po 120 minutách 30–50 Kč za hodinu, u Kauflandu pak stejně.
Jak jsme již zmínili, každá prodejna má parkovací politiku trochu jinou. Například taková Ikea má parkování u všech svých prodejen úplně zdarma. Výjimkou je však ta na Zličíně, kde po uplynutí 5 hodin musíte následně za každou další hodinu zaplatit 50 Kč. Tam je to však především tím, že zličínská Ikea je součástí Homeparku Zličín. Tam je parkování v areálu po uplynulé době stání zpoplatněno. To nejlepší, co můžete před parkováním před obchodem udělat, je podívat se do map, kde vždy zjistíte, zda je dané parkoviště placené, či ne.
Kolik většinou platíte za parkování u svého oblíbeného řetězce?


