Konec košíků v českých obchodech. Lidé jsou rozzuřeni: To si máme nákup nosit v ruce?

Nákupní košík se součástí každého nakupování v supermarketu. Některé řetězce ale zavádí změny, které nabídku košíků zásadně omezují.

i Zdroj fotografie: Lukáš Malý/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Obchodní řetězce v posledních letech přichází s celou řadou inovací. Důvodem přitom nebývá pouze snaha usnadnit či zpříjemnit zákazníkům nakupování, ale také ušetřit peníze na lidské pracovní síle a zvýšit tak své výdělky. Příkladem toho jsou rozšiřující se samoobslužné pokladny či rovnou samoobslužné prodejny. Aktuálně se pak objevuje další trend, který může také potenciálně vést ke zvýšení příjmů. Týká se nákupních košíků.

Blíží se konec malých košíků

Lidé jsou zvyklí, že si v supermarketu mohou vybrat mezi velkým a malým nákupním košem. Některé obchody pak postupně zavedly ještě střední velikost košíků. A právě ty by měly postupně malé, příruční košíky úplně vytlačit. Jak totiž píše web Kupi, v budoucnu nejspíš malé košíky do ruky zcela zmizí a nahradí je větší koše na kolečkách.

iZdroj fotografie: Santeri Viinamäki/ Creative Commons / CC-BY-SA
Malé nákupní košíky ze supermarketů pomalu ale jistě mizí

Že tento trend se pomalu ale jistě stává realitou potvrzuje i web iDnes. Pro příklad dává řetězec Lidl, kde už tento koncept bez malých ručních košíků zavedli. Aktuálně zde mají zákazníci na výběr jen mezi velkým pojízdným plastovým nákupním košem na kolečkách anebo ještě větším nákupním vozíkem, píše server iDnes. Novinka se ale postupně začíná objevovat i v dalších řetězcích. Ve vybraných prodejnách ji zavádí například Billa či Penny.

Důvodů pro změnu je celá řada

Jednou z motivací po tyto změny by mohla být snaha přimět nenápadně zákazníky, aby nakupovali více věcí a tím v obchodě utratili více peněz. Jak totiž již dříve informovaly Události247, lidé mívají tendenci nákupní košík opticky naplnit. U větších košů by tedy mohli dělat klidně i větší nákupy, než původně zamýšleli. Je tak možné, že někteří obchodníci na tento psychologický trik sází.

Přišlo se na 5 hnusných triků, díky kterým na nás obchodní řetězce vydělávají obrovské peníze. Na číslo 4 někdy naletěl každý

Řetězce nicméně mizení malých košíků zdůvodňují jinými argumenty, a sice vyšším pohodlím pro zákazníky. Ti tak nemusí těžký nákup nosit v ruce. Namísto toho si ho mohou pohodlně táhnout za sebou na kolečkách, jak pro web iDnes řekla mluvčí Lidlu Eliška Froschová Stehlíková.

Mnozí nakupující jsou však opačného názoru a tyto pojízdné koše jim nevyhovují. Některým vadí jejich nemotornost, jiní si pak stěžují na to, že se musí k nákupu ohýbat, což je zejména pro seniorní zákazníky problém. Pro ty, kteří jdou do obchodu jen pro pár věcí a nechtějí se kvůli bolavým zádům ohýbat, tak může být skoro lepší si nákup raději odnést v ruce.

Jaký je váš nejoblíbenější typ nákupního košíku? Napište nám do komentářů pod článkem

Diskuze Vstoupit do diskuze
101 lidí právě čte
Daniela Beránková
Autor článku

Daniela Beránková

S praxí z oblasti médií mám letitou zkušenost, především v menších městských periodických časopisech. Editaci textů se věnuji přes deset let. Nyní své znalosti a zkušenosti uplatňuji na Událostech247.

Zobrazit další články