Některé obchodní řetězce zavádí novinku, která se spoustě zákazníků vůbec nelíbí. Týká se omezování jejich oblíbených nákupních košíků.
Nakupování bez vozíků či košíků si dnes lidé asi ani neumí představit. A není se co divit, jejich historie je opravdu dlouhá. Jak připomíná web Český rozhlas, vůbec první nákupní vozíky se začaly objevovat v amerických supermarketech již téměř před 90 lety. Postupně se tento vynález rozšířil i do dalších zemí včetně Česka, kde se rovněž stal nedílnou součástí nakupování. Plastové košíky, jež si lidé oblíbili zejména pro menší nákupy, však aktuálně z obchodů pomalu začínají mizet.
Střední velikost košíků má své příznivce i odpůrce
Dlouhou dobu měli zákazníci standardně na výběr mezi velkým kovovým vozíkem a příručním plastovým košíkem. V posledních letech pak přibyl ještě třetí typ. Jsou jím plastové koše na kolečkách s velkou rukojetí, které zákazníci tahají za sebou podobně jako kufry. Jejich výhodou je, že se do nich vejde více věcí, než do těch příručních a lidé těžký nákup nemusí nosit v ruce. Na druhou stranu, mnozí lidé si tuto variantu příliš neoblíbili.
Některým zákazníkům vadí především fakt, že se k těmto košíkům musí ohýbat. A to hned několikrát – nejprve při pokládání zboží do košíků, později při jejich vyndávání na pokladní pás. To může být problém zejména pro starší zákazníky či pro lidi, kteří trpí bolestmi zad. Bohužel, vypadá to, že v budoucnu nebudou mít jinou možnost, než tyto košíky využívat. Zdá se totiž, že pomalu ale jistě z obchodů vytlačují malé košíky. Není se tak čemu divit, že mnozí lidé jsou naštvaní.
Konec malých košíků se blíží
Jak píše web iDnes, mnohé řetězce příruční nákupní košíky ve svých prodejnách přestávají zákazníkům nabízet. Konkrétně se bez nich musí obejít například zákazníci Lidlu nebo některých prodejen supermarketů Penny a Billa. Jako zdůvodnění tohoto kroku obchodníci uvádí již zmíněné výhody středních košů na kolečkách – tedy že nakupování s nimi je pohodlnější a lidé nemusí nákup tahat v ruce.
Zároveň, nabízí se také další důvod, proč by se k tomuto kroku obchodní řetězce mohly uchylovat. Jak již v minulosti psaly Události247, lidé mají podvědomě tendenci mít nákupní košíky či vozíky opticky zaplněné. Pokud tedy mají větší košík, je pravděpodobné, že do něj přihodí třeba i věci, které původně koupit vůbec nechtěli. A to je samozřejmě pro obchodníky výhodné.