Pokud vlastníte některý z telefonů, který má starší operační systém, pak byste brzy mohli přijít o možnost přihlášení do bankovní aplikace.
O tom, že některé bankovní aplikace ukončují podporu pro starší mobilní telefony, vás redakce Událostí247 informovala již několikrát. Ve zkratce to znamená, že pokud máte starý mobilní telefon, aplikaci internetového bankovnictví už na něm nespustíte. To se v poslední době týká především těch jedinců, kteří patří mezi klienty České spořitelny nebo Komerční banky.
Banky ukončují podporu starších zařízení
Česká spořitelna a Komerční banka oznámily, že jejich mobilní aplikace přestanou fungovat na zařízeních s operačním systémem Android 9 a staršími verzemi. Tato změna postihne značné množství uživatelů, kteří se nebudou moci přihlásit ke svému účtu prostřednictvím telefonu. Zařízení s operačním systémem Android má v Česku přibližně 6 milionů uživatelů. Přibližně 200 000 z nich má starší operační systém než Android 9. Tito jedinci se budou muset rozhodnout, zda přejdou na novější model telefonu, nebo začnou využívat jiné způsoby přístupu ke svému účtu.
Nejde však o jediné banky, které zastávají tento postoj. Jak redakce Událostí247 zjistila, i Moneta ukončuje podporu pro starší operační systémy a dnes její aplikaci Smart Bank spustíte pouze na zařízeních s Androidem 7.0 a vyšším a iOS 15.0 a vyšším. Ani majitelé starších telefonů Apple nebudou mít klid – většinu bankovních aplikací nespustí ti, kteří vlastní iPhone 6 a iPhone 6S.
Proč se to děje
Mnoho uživatelů si neuvědomuje, že zastaralé systémy představují zvýšené bezpečnostní riziko. Čím starší operační systém je, tím jednodušší je pro kyberzločince ho napadnout. Majitelé starších telefonů se tak častěji stávají oběťmi nejrůznějších internetových podvodů spojených s bankovními aplikacemi a přicházejí tak o své peníze. Aby banky tomuto problému zamezily, právě proto ukončují podporu starých operačních systémů.
„Stanovení minimálních požadavků garantuje, že klient bude mít z našich aplikací pozitivní zážitek, že budou fungovat bezchybně a rychle. Je důležité si uvědomit, že péče o mobilní zařízení je jen polovina úspěchu, ta druhá je rozumné chování při jeho používání,“ řekl mluvčí ČSOB Petr Milata.
Pro tyto jedince to znamená jediné – pokud chtějí používat aplikaci internetového bankovnictví, budou si muset pořídit nový telefon. Pochopitelně existuje i jiné řešení – používat místo aplikace přímo internetové bankovnictví na webových stránkách své banky. Pokud si nejste jisti, zda se to týká právě vašeho telefonu, podívejte se na požadavky bankovní aplikace přímo na stránkách své banky.
Vlastníte telefon se starým operačním systémem?


