Nákupy bez košíku si už snad ani nedokážeme představit. Bereme si je především v případě, kdy jdeme jen pro pár maličkostí.
Víte od nás, že obchodní řetězce v posledních letech přicházejí s celou řadou inovací. Důvodem přitom nebývá pouze snaha usnadnit či zpříjemnit zákazníkům nakupování, ale také ušetřit peníze na lidské pracovní síle a zvýšit tak výdělky. Příkladem toho jsou rozšiřující se samoobslužné pokladny.
Jde o obchodní tah řetězců?
Z českých obchodů však v posledních měsících začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit buď s velkým nákupním vozíkem, nebo košíkem na kolečkách. Ten je však pro mnohé nepohodlný a těžký na manipulaci. Proto raději cestou k pokladně poberou jen pár nezbytných věcí do ruky. Řetězce se ovšem hájí tím, že košík na kolečkách je příjemnější, píše web iDnes. S tím však někteří zákazníci nesouhlasí.
Jednou z motivací po tyto změny by mohla být snaha přimět nenápadně zákazníky, aby nakupovali více věcí, a tím v obchodě utratili více peněz. Jak totiž již dříve informovaly Události247, lidé mívají tendenci nákupní košík opticky naplnit. U větších košů by tedy mohli dělat klidně i větší nákupy, než původně zamýšleli. Je tedy možné, že někteří obchodníci na tento psychologický trik sází.
V Rumunsku na nákup jen s taškou
Mnohým nakupujícím však pojízdné koše s teleskopickou rukojetí nevyhovují. Některým vadí jejich nemotornost, jiní si pak stěžují na to, že se musí k nákupu ohýbat, což je zejména pro seniory problém. Pro ty, kteří jdou do obchodu jen pro pár věcí a nechtějí se kvůli bolavým zádům ohýbat, tak může být skoro lepší si nákup raději odnést v ruce. Naštěstí, ne všechny řetězce tuto novinku do svých prodejen zavádí.
Jak dodává web iDnes, třeba Tesco nebo Kaufland s touto změnou rozhodně nepočítají a dál ve svých obchodech plánují zachovat tři druhy košíků. Víte od nás, že s revoluční novinkou přišel řetězec Penny. V Rumunsku totiž otevřel svou první autonomní prodejnu na světě, a to v západní části Bukurešti. Je to prodejna, ve které není žádná obsluha. Nákup probíhá tak, že si zákazníci vyberou zboží, to vloží přímo do vlastní tašky a nakonec zaplatí.