Oblíbený řetězec, který působil na českém trhu dlouhých 30 let, zavírá své prodejny. Pokud si v něm chcete naposledy nakoupit, máte čas do 25. ledna.
Známý maloobchodní řetězec Okay, specializující se na elektroniku a nábytek, oznámil uzavření všech svých kamenných prodejen po celé České republice. Konec jejich provozu je naplánován na druhou polovinu ledna, konkrétně na datum 25. ledna. Zákazníky teď řetězec vybízí k výhodným nákupům za snížené ceny, dokud je prodejny možné navštívit. O uzavření svých prodejen informoval Okay přímo na svých webových stránkách.
Okay zavírá prodejny
Řetězec, který patřil k lídrům na trhu se spotřební elektronikou, začal vyprodávat zboží ze skladů za výprodejové ceny. Na svých webových stránkách vybízí zákazníky, aby využili likvidačních cen a nakoupili za zvýhodněných podmínek. „Elektro, nábytek, všechno musí pryč!“ uvádí společnost ve svém prohlášení. Poslední možnost nákupu v prodejnách mají zákazníci do 25. ledna, kdy se prodejny definitivně uzavřou. Některé pobočky však skončily svůj provoz už dříve, což mnohé zákazníky zaskočilo.
Na zavřené dveře jedné z prodejen v Praze například nespokojený zákazník zanechal vzkaz, ve kterém se doptával, proč prodejna tvrdí, že má otevřeno, když je už tři týdny zavřená. Po uzavření všech svých prodejen se bude firma soustředit na e-commerce a velkoobchodní provoz. Zákazníci budou moci nakupovat prostřednictvím e-shopu, který se stane hlavní platformou společnosti.
Co bude dál
Odteď budou moct zákazníci nakupovat prostřednictvím e-shopu, případně pak skrze velkoobchodní pobočky, které fungují na principu cash and carry, tedy kdy za zboží zaplatíte a sami si ho vyzvednete ve skladu. S kamennými prodejnami je však konec a k jejich otevření už znovu nedojde.
K oznámení o uzavření všech poboček došlo již v listopadu loňského roku. Společnost tehdy uvedla, že za rozhodnutím stojí dlouhodobé finanční potíže a tlak konkurence. Ještě v červnu firma naznačovala, že by se situace mohla zlepšit díky jednáním o vstupu nových investorů a opatřením ke snížení provozních nákladů. Přesto došlo k rozhodnutí o ukončení provozu fyzických obchodů. Nejde však o jediný řetězec s elektronikou, který prochází změnami. Není to tak dávno, kdy Electro World skončil pod značkou Datart.