Pokladní s 50letou praxí prozradila, jak pozná bohaté zákazníky. Většinou to zvládne už během pár sekund

Dá se během pár sekund odhadnout, jak bohatý je zákazník u pokladny? Podle paní Ulriky ano, po 50 letech práce v supermarketu to pozná téměř okamžitě.

i Zdroj fotografie: Daniela Beránková pro Události247
                   

Ulrike Schwerdhöfer pracuje jako pokladní od roku 1973 a své povolání vykonává s vášní i dnes, přestože už dávno mohla být v důchodu. Svou kariéru začínala v supermarketu Rewe v německém Neu-Isenburgu (Hesensko) a podle svých slov si tuto práci okamžitě oblíbila. „Práce s penězi mě vždy bavila. Miluju práci u pokladny!“ Ani po desítkách let se nezměnil její přístup k zákazníkům a důraz na kvalitní služby, přestože si všímá výrazných změn v jejich chování. Jak se chování zákazníků změnilo? To prozradila pro web Heute.

Pokladní s 50letou praxí

Podle paní Schwerdhöfer byli zákazníci v minulosti mnohem uvolněnější. Často si u pokladny povídali, komentovali ceny a zdálo se, že nikam nespěchají. Dnes je situace jiná. Lidé chtějí nákup vyřídit rychle a efektivně, služba musí být bezchybná a čekání je pro většinu nepříjemnou ztrátou času.

„Katastrofa,“ řekla jedna ze zákaznic. Obchody se rozhodly některým lidem zamlčet slevy

iZdroj fotografie: Warszawska róg Szerokiej w Tomaszowie Mazowieckim, w województwie łódzkim, PL, EU / Creative Commons / CC-BY-SA
Ulrika tvrdí, že bohatého zákazníka dokáže poznat už během pár sekund

Jako pokladní s dlouholetými zkušenostmi dokáže okamžitě rozpoznat, jak je na tom zákazník finančně. „Lidé, kteří nemají o peníze nouzi, se nezabývají cenami. Kupují kvalitní výrobky, často bio, a vybírají to nejlepší, co je v nabídce,“ vysvětluje Ulrike Schwerdhöfer. Naopak ti, kteří mají hlouběji do kapsy, se podle ní chovají úplně jinak. Nosí s sebou seznam, na kterém mají přesně sepsáno, co potřebují, a soustředí se na slevové akce. „Někteří se dokonce stydí za to, co kupují, a snaží se své zboží před ostatními zákazníky schovat,“ dodává.

Generační rozdíly v nákupech

Proměny v chování zákazníků se neomezují jen na finance. Schwerdhöfer si všimla, že s příchodem nových generací se mění i výběr potravin. „Před lety si matky kupovaly brambory, květák a maso na rodinný oběd. Dnes už jejich dcery nakoupí jen brambory a květák. A jejich děti, současní mladí, dávají přednost hotovým jídlům nebo produktům ze salátového baru,“ popisuje.

50% sleva na potraviny: Právě ji nabízí všechny tyto obchody. Lidé je berou útokem

iZdroj fotografie: Vadim Andreev SP / Creative Commons / CC-BY-SA
Podle Ulriky dnes mladí už moc nevaří a nakupují spíše hotovky

Podle paní Ulriky Schwerdhöfer mladí lidé dnes téměř nevaří a raději si vybírají rychlá a pohodlná řešení. Podotýká však, že hotovky v obchodech jsou v dnešní době mnohem více dostupné než kdysi. Dnes si můžete vybrat i z desítek různých balených hotovek, což před padesáti lety v supermarketech rozhodně nebylo možné.

Dokážete poznat bohatého zákazníka?

Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články