Nové nařízení začalo platit teprve před měsícem. Kdo ho ale nebude znát, může schytat vysokou pokutu.
Mnozí čeští řidiči jsou zvyklí, že když je třeba dálnice ucpaná, raději z ní sjedou a úsek objedou jinudy, než aby trávili hodiny čekáním v koloně. Ne všichni ale možná ví, že tento zcela běžný postup může být v některých zemích zakázaný. Příkladem je třeba sousední Rakousko, kde za to v některých případech mohou hrozit i mastné pokuty.
Sjet z dálnice je na některých místech zakázané
Redakce Událostí247 se o tomto netradičním nařízení dozvěděla z informací německého autoklubu ADAC. Pravidlo platí na vybraných úsecích dálnic v rakouském Tyrolsku, konkrétně v okresech Innsbruck/Innsbruck Land, Imst, Kufstein a Reutte. V těchto místech řidiči, kteří oblastí pouze projíždí, nesmí z dálnice na vedlejší silnice sjet. A to ani v případě, že bude dálnice třeba ucpaná a bude zde kolona.
Jak jsme dále ověřili na oficiálním portále vlády spolkové země Tyrolsko, zákaz začal platit od letošního 18. dubna a skončit má 2. listopadu. Vztahuje se však pouze na víkendy a státní svátky, a to vždy v časech od 7 do 19 hodin. Kdo tedy oblastí bude projíždět ve všední dny či třeba o víkendu v noci, může vedlejší silnice využít bez omezení. A výjimku pak mají samozřejmě ti, pro něž je Tyrolsko cílovou destinací.
Za porušení hrozí mastné pokuty
Důvodem opatření je zamezit přetěžování menších silnic v okolí hlavních tahů. Tyrolsko je velmi oblíbená dovolenková destinace a v poslední době se zde stává, že vedlejší silnice jsou auty turistů přetížené, což je pro místní obyvatele samozřejmě obtěžující. Ti, kdo pak nařízení poruší, a i přes zákaz z dálnice sjedou a ucpaný úsek přes místní vesnice objedou, mohou počítat s mastnou pokutou.
Je bezpochyby, že tento zákaz je celkem netradiční a mnoho řidičů se nad ním nejspíš podiví. A podle redakce Událsotí247 je pravděpodobní, že řadu z nich také rozčílí, především pokud skutečně nastane situace, kdy bude na dálnici dlouhá kolona a řidiči nebudou moci sjet. Podle redakce Událostí247 má ale nařízení své opodstatnění. A pokud bude mít výsledky a místním obcím od dopravního přehlcení skutečně uleví, má podle nás smysl.
Co si o nařízení myslíte vy?


