Podvodníci dnes čekají skutečně na každém rohu. Lidé by si měli dát velký pozor nejen na své aktivity na internetu, ale i na příchozí SMS zprávy na mobilu.
O podvodných SMS zprávách informují Události247 pravidelně. Podvodníci pomocí nich v minulosti útočili třeba na klienty Všeobecné zdravotní pojišťovny či se nic netušící Čechy snažili nalákat na soutěž o jídlo v restauraci. To však zdaleka nejsou ty jediné případy, kdy na podvodné SMS zprávy můžete narazit.
Banky i e-shopy
Že podvodníci číhají na Čechy skutečně na každém rohu potvrzuje i společnost Eset zabývající se kybernetickou bezpečností, píše web Czech Crunch. Zdánlivě se přitom jedná o zprávu, na které není nic špatného. Může se tvářit, jako že pochází od banky, exekutorů, pošty či třeba z e-shopu. Její otevření může mít ale pro lidi dalekosáhlé následky.
Jak dále upozorňuje web Czech Crunch, lidé svou nepozorností mohou přijít o statisíce či dokonce miliony korun. Podvodníci přitom využívají širokou škálu technik včetně vytváření falešných webových stránek. Osvědčený trik je také vzbuzení naléhavosti a tlaku ve zprávách, což mají lidi přimět k rychlému jednání. Pokud vám tedy také přišla takováto SMS zpráva, u které máte podezření, že by mohla být podvodná, rozhodně na ni nereagujte. Jinak vám hrozí, že klidně ještě dnes přijdete o všechny své peníze.
Na podvodné SMS zprávy může naletět každý
O jak masivní problém se jedná dokazuje například fakt, že podle expertů ze společnosti O2 je každý den „podvrhnuto asi 300 mobilních čísel a rozesláno více než deset tisíc SMS zpráv“, píše web Deník. Mnozí navíc mohou podlehnout naléhavosti, která z SMS zprávy vyzařuje. Lidé běžně řeší mnoho věcí online, textovka na mobilu je ale přiměje reagovat ihned a bez rozmýšlení.
A jak se tedy těmto podvodům vyhnout? Podle webu Měšec je samozřejmě úplně nejlepší na tyto SMS zprávy vůbec nereagovat a ihned je smazat. Pokud si ale nebudete jednoznačně jistí, že se jedná o podvrh, zaměřte se na několik znaků, mezi něž patří třeba špatný pravopis. A všimněte si také předvolby telefonního čísla, z jakého zpráva přišla. Například Česká pošta zcela určitě nebude posílat zprávy z francouzského čísla a podobně.