Slevy 50 %: Velký obchodní řetězec vyslyšel přání zákazníků. Pospěšte si, kdo dřív přijde, ten dřív bere

Mnoho Čechů musí kvůli rapidnímu zdražování šetřit i na jídle. V některých obchodech lze přitom narazit na skutečně gigantické slevy.

i Zdroj fotografie: SZPI
                   

Češi jsou mistři v nakupování ve slevách. Procházení akčních letáků a hledání těch nejlepších cen je pro mnohé rutina. Zatímco některé k tomu vede pouhá radost z ušetření peněz, jiní už jsou k nakupování v akčních slevách vysokou inflací v podstatě donuceni. Nyní však mnozí lidé zajásají. Velký obchodní řetězec totiž evidentně vyslyšel přání zákazníků na příznivější ceny a některé zboží dal do neuvěřitelné 50procentní slevy. A není zdaleka jediný.

Obrovské slevy lze najít na řadě míst

Klíčem k těm nejlepším cenám je sledovat akční letáky. Například v Albertu lze aktuálně se slevou 50 procent a víc koupit hned několik produktů, vyplývá z letáku uveřejněného na webu Kupi. Konkrétně tato monstrózní sleva platí na vepřové maso, polotučné mléko, mletou kávu či různé druhy pracích prostředků. Také další obchodní řetězce své zákazníky potěší. Penny Market nabízí 50procentní slevu na okurky i některé druhy džusů, Kaufland pak výrazně zlevnil například papriky a ledový salát.

iZdroj fotografie: Jiří Klimenský pro Události247
Ovoce a zeleninu lze ve chvilkových akcích koupit skutečně za hubičku

Konkrétně u zmíněné zeleniny však existují i jiné způsoby, jak na jejím nákupu ušetřit. Zaměstnanci obchodů totiž obvykle před otevírací dobou kontrolují předchozí den neprodané ovoce a zeleninu. Nepěkné, neprodejné kusy pak dávají bokem. Zatímco někteří je ale vyhazují, jiní je dávají do akčních slev, jak před časem upozornily Události247. Lidé si ale musí pospíšit, protože kdo dřív přijde, ten dřív bere.

Někteří obchodníci své zákazníky klamou

Na obrovskou poptávku po slevách reagují prodejci různě. Někteří se v posledních letech naučili jednoduchý způsob, jak zákazníky do svých prodejen nalákat. Mnozí nejprve uměle zdraží a pak navodí dojem, že je potravina v akci, upozorňuje web Lidovky. Ačkoli se tedy stále jedná o slevy, v podstatě jsou vytvořené jen na oko.

Stát se nicméně tyto nekalé praktiky snaží obchodníkům co nejvíce stěžovat. Od letošního roku například platí nařízení, podle kterého musí prodejci na cenovkách uvádět kromě aktuální ceny také informaci o nejnižší ceně za posledních 30 dnů, informuje web Aktuálně. Mnoho provozovatelů ale toto pravidlo evidentně příliš neřeší, jak vyplývá z kontrol, které letos provedli pracovníci České obchodní inspekce.

„Při kontrolách se převážně prokázaly nesprávné výpočty slev. Dále inspektoři zjistili případy, kdy deklarovaná sleva z ceny výrobku neobsahovala informaci o nejnižší ceně, za kterou jej prodávající nabízel a prodával v době 30 dnů před poskytnutím slevy,“ cituje vyjádření šéfa inspekce Jana Štěpánka web Aktuálně.

Nakupujete rádi ve slevových akcích? Podělte se s námi o své zkušenosti, kde lze nakoupit nejlevněji

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Jiří Klimenský
Autor článku

Jiří Klimenský

Dlouholetý nadšenec v oblasti ekonomie a společenských témat. V minulosti jsem působil v několika menších regionálních médiích. Teď se snažím čtenáře informovat o důležitých tématech na Událostech247.

Zobrazit další články