V Česku se opět objevilo závadné máslo, které bylo zkažené a zapáchalo. Pokud ho máte doma, raději se ho co nejdříve zbavte.
S nákupem potravin to občas bývá víceméně taková loterie. V obchodě sice vypadají v pořádku, ale když si je donesete domů, čas od času zjistíte, že opak je pravdou. Již několikrát jsme v redakci Událostí247 psali o závadných máslech, jejichž kvalitu v obchodě poznáte jen těžko. Koneckonců, je to zabalený produkt a o tom, že má nevyhovující kvalitu, se dozvíme buď po jeho rozbalení, nebo případně pak z upozornění samotných řetězců či Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Bohužel, jedno takové máslo se nedávno prodávalo v Albertu.
Závadné máslo
Máslo jako takové patří mezi základní potraviny. Člověk by čekal, že když jde jeho cena neustále nahoru, bude se společně s ní zvedat i jeho kvalita. Bohužel, tak tomu úplně není. Týden co týden redakce Událostí247 upozorňuje na nekvalitní výrobky a právě máslo se mezi nimi nachází nejčastěji. Tentokrát se jedná o máslo z oblíbeného řetězce Albert.
Albert už na začátku února upozornil na svém webu na stažení svého másla Česká chuť z prodeje. „Produkt byl stažen z důvodu nevyhovující kvality. Zákazníci, kteří si uvedené zboží zakoupili, mají možnost toto zboží vrátit do 02. 03. 2025 a dostanou zpět peníze,” píše Albert. Bohužel, řetězec nebyl přímo konkrétní, a tak nebylo úplně jasné, co je s výrobkem vlastně špatně. Pravda nakonec vyšla najevo až díky zprávě Státní zemědělské a potravinářské inspekce z března, která vše vyjasnila.
„Výrobek nepříjemně zapáchal (obdobně jako kyselina máselná). Potravina se nepovažuje za bezpečnou, pokud jeví známky kažení,” píše SZPI na svém webu.
Co se stalo
Celý případ vyvolává v zákaznících hned několik otázek. Jak uvádí SZPI na svém webu, vyšetřování nepotvrdilo, že by máslo bylo špatně skladováno, nebo že by překročilo datum spotřeby. Vše tedy nasvědčuje tomu, že chyba musela vzniknout už při samotném procesu výroby. Albert toto máslo stáhl z prodeje už na začátku února, přičemž minimální dobu trvanlivosti měl výrobek do konce února.
Ačkoliv od stažení výrobku uběhly už dva měsíce, je velká pravděpodobnost, že ho stále máte doma. Ano, minimální datum spotřeby už má sice za sebou, mnozí si však másla zamrazují, a pokud mezi ně patříte i vy, měli byste se ho co nejdříve zbavit. Bohužel, dnes už nemáte možnost máslo vrátit přímo na prodejně, peníze zpět už za něj tedy nedostanete.
Podobné případy bohužel ukazují, že i u základních potravin, které konzumujeme denně, není kvalita vždy samozřejmostí. Zatímco zákazníci očekávají slevy bez kompromisů, realita je někdy jiná – levnější neznamená vždy lepší. V některých případech může být cena nižší právě proto, že kvalita zaostává. A jak se ukazuje, v některých případech může být ohroženo i zdraví.
Už jste se někdy setkali se závadným máslem?


