Majitelé některých starých aut mají naději, že je nebudou muset posílat na vrakoviště. S řešením přišla přímo automobilka, která vozy vyrobila.
Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.
Opravovat, nebo vyměnit za nové? Majitelé starých ojetin tuto otázku řeší pravidelně. Mnohé opravy už se totiž finančně nevyplatí a ačkoli lidé byli jinak s vozem spokojeni, výhodnější variantou často může být koupě novějšího. Vlastníci některých aut však nyní mají naději, že životnost svého vozu ještě prodlouží. A to, s ohledem na obvyklé ceny velkých úprav, skutečně za pár korun.
Pokud vlastníte toto auto, máte vyhráno
Vozy značky Renault v Česku vlastní mnoho lidí. Výjimkou nejsou ani třeba 30 let stará auta, jako je například ikonický model Twingo. Ta však kvůli stáří a s tím souvisejícím závadám obvykle končí na vrakovišti. Společnost Renault se nicméně rozhodla, že i tyto vozy mají mít šanci na záchranu. Lidé, kteří takové staré auto vlastní, by určitě měli této jedinečné možnosti využít. Musí se ale o úpravu přihlásit sami, neboť kdo se neozve, ten bude dál jezdit bezcennou ojetinou.
Francouzská automobilka se pustila do ambiciózního projektu nazvaného Refactory, který se soustředí na renovaci vozů starších 30 let. Důraz při tom klade na ekologické aspekty, které jsou ostatně jedním z hlavních důvodů prodlužování životnosti automobilů. Renault totiž vidí tento projekt jako základní kámen své strategie udržitelnosti, což souvisí s cílem dosáhnout v Evropě do roku 2040 uhlíkové neutrality.
Nový kabát za příznivou cenu
Masovým renovacím těchto aut se věnují továrny ve Francii a ve Španělsku. Starým vozům automobilka implementuje elektrický pohon, aby byly v souladu s moderními normami. K tomu navíc lidé díky renovaci získají unikátní retro design, který je nyní více než kdy jindy v kurzu. Ačkoli v Česku se zatím tato možnost nenabízí, co není může brzy být.
Prozatím se nabídka týká aut Twingo první generace a dále modelů R4 a R5. Že se jedná o skutečně výhodnou nabídku dokazuje i cena. Například sada Renault 4L je ve Francii, kde je tento styl úpravy oficiálně povolený, k dispozici za v přepočtu zhruba 290 tisíc korun. To je přitom skutečně lákavá cena, neboť standardně se renovace vozu včetně výměny pohonu na elektrický může klidně vyšplhat i do milionů.
Mnozí tak mohou stručně řečeno zabít dvě mouchy jednou ranou. Nejen že jim automobilka za pár korun jejich auto opraví a vylepší. Ještě navíc tím lidé vyřeší blížící se regulační omezení týkající se spalovacích motorů v Evropě. Nová auta s těmito klasickými motory se totiž v Evropské unii podle europoslanci schváleného nařízení od roku 2035 nebudou moci prodávat, jak dříve informovaly Události247. Kromě toho se pak rovněž plánuje zavedení nové emisní normy Euro 7.
Zdroj: AutoŽivě