Někteří z nás si pamatují potraviny a další výrobky, které se prodávaly ještě za socialismu. Postupně však z pultů zmizely.
Na Událostech247 jsme informovali například o tom, že zaniknou kyselé okurky značky Znojmia. Norská potravinářská firma Orkla vlastnící české závody, kde se sterilované okurky vyrábí, se totiž rozhodla ukončit jejich provoz. Zanedlouho skončí výrobny v Bzenci a v Panenských Břežanech. Není to však bohužel ojedinělý případ, kdy Češi přijdou o oblíbené věci v obchodech.
Oblíbené výrobky postupně mizí
Je to přesně deset let, co z trhu zmizely také třeba oblíbené české cigarety značek Petra a Start. Petry, které bývaly oblíbenou značkou exprezidenta Miloše Zemana, se proměnily v nadnárodní L&M. Startky se přidružily ke značce Chesterfield. Psal o tom web iDnes. Už brzy z českého trhu zmizí další oblíbený produkt. V obchodech totiž už brzy nenajdete legendární Rumové pralinky, jejichž historie sahá právě až do dob socialismu. Psal o tom web TN.
Na rozdíl od zákazníků na sousedním Slovensku mají Češi ještě šanci se těmito oblíbenými pralinkami zásobit. Na Slovensku už se totiž cukrovinka koupit nedá. „Sortiment našich výrobků doplňujeme o novinky, o kterých věříme, že splní očekávání, vysoké nároky a preference spotřebitelů. Naopak výrobky, jejichž popularita mezi zákazníky klesá, což byl dlouhodobý případ i u Rumových pralinek, jsme nuceni z portfolia odstranit,“ cituje web Kupi Ľubicu Novotnou z Nestlé Slovensko.
Pralinky nahradí jiné výrobky
Oblíbená sladkost se tak zařadí mezi další, na které Češi mohou už jen vzpomínat, například oplatky Vlnky, bonbóny Ledovky či Atlasky a další. Důvodem, proč Rumové pralinky na trhu končí, je to, že už o ně zákaznici nemají tak velký zájem jako dříve. „Je to škoda. Tyhle bonbóny miluji od dětství, což je už třicet let. Babička mi je vždycky kupovala když jsem měla svátek, nebo jsem přinesla ze školy dobrou známku,“ zavzpomínala pro Události247 paní Markéta z Třebíče.
Historie pralinky plněné rumem sahá až do roku 1965. V roce 2014 pak výrobek prošel designovou změnou, aby se zvýšila jeho prodejnost. Ukázalo se však, že to nepomohlo, píše slovenský web TVnoviny. I když pralinky přežily pád socialismu a rozdělení Československa, jejich popularita v poslední době klesá. Také Nestlé Slovensko chce proto svůj sortiment raději doplnit o novinky, u kterých věří, že splní nároky spotřebitelů, dodává web.