Majitelé nejrozšířenější skupiny řidičských průkazů B by v budoucnu mohli řídit i vozy, na které zatím oprávnění nemají. Jedná se o nový nápad z půdy Evropské unie.
V oblasti řidičských průkazů už jedna změna v nedávné době nastala. Jak psaly Události247, čeští motoristé již u sebe díky digitalizaci nemusí fyzicky vozit kartičku řidičáku. Podobně je to pak také u dalších důležitých dokumentů, jako je technický průkaz či zelená karta. V budoucnu by však mohla nastat ještě jedna změna, která se řidičů bude týkat.
Novinku v řidičských průkazech navrhuje EU
Jak píše web Novinky, jedná se o návrh na změnu platnosti řidičské skupiny B. Nápad z půdy Evropské unie spočívá v tom, že majitelé těchto řidičských průkazů by nově mohli řídit nejen auta do 3,5 tun, jak je tomu dosud. Oprávnění by měli i na jízdu ve větších a těžších vozech, a sice obytných automobilech či elektrických dodávkách vážících více než 3,5 tuny.
Konkrétně by nově majitelé řidičských oprávnění skupiny B mohli řídit obytná auta až do hmotnosti 4,25 tuny. Museli by však absolvovat doplňující školení nebo zkoušku. Jak však dodává web Novinky, i v případě schválení této změny by si na její platnost evropští motoristé ještě počkali. Začít platit by mohla nejdříve za 4 až 5 let.
Ve hře byly i další návrhy
Jak již dříve psaly Události247, v oblasti skupin řidičských průkazů někteří evropští politici navrhovali ještě další změny. Jednalo se o nápad na zavedení speciální skupiny B+, která by se vztahovala na auta SUV. Ti, kdo by tyto vozy chtěli řídit, by si tak museli potřebné oprávnění v autoškole doplnit. Ti, kdo by tak neučinili, by pak mohli jezdit jen v automobilech do 1,8 tuny.
Tento nápad byl nakonec zavržen. První zmíněný návrh týkající se rozšíření platnosti skupiny B je však stále ve hře. Určitě tak platí, že řidiči by měli případné změny bedlivě sledovat. Jinak se jim totiž může stát, že když o novinkách nebudou vědět, mohou být jednoho dne nemile překvapeni.