V době celoplošného zdražování přišla pro mnohé Čechy překvapivá zpráva. Jeden ze známých obchodních řetězců výrazně zlevňuje.
Kvůli inflaci v poslední době vzrostly ceny snad všech produktů a služeb. A zdražování zatím neustává, i když tempo se již mírně zpomaluje. Například v srpnu činila míra meziroční inflace v Česku 8,5 procenta, píše web ČTK. O to překvapivější je tak aktuální zpráva, že v Česku známý řetězec své výrobky zlevnil.
Nákupům v Polsku je konec
Ceny u svých produktů snížil populární nábytkářský řetězec IKEA. Lidé byli zvyklí do tohoto původem švédského gigantu jezdit pro levný nábytek a jiné vybavení domácností. Kvůli loňskému skokovému zdražení, jež dosáhlo asi 9 procent, však v poslední době začali raději jezdit do polských prodejen, jak před časem informovaly Události247.
Řetězec v Česku ale na tuto situaci nečekaně zareagoval. Zlevnil totiž více než 3 tisíc produktů, píše web Peníze. A to rozhodně ne málo, průměrně o 8,4 procenta. U vybraných produktů dokonce ceny klesly o desítky procent, což už je skutečně citelná změna. To vše se navíc týká pouze tuzemska. Řetězec tak evidentně všechny tyto produkty zlevnil exkluzivně pro Čechy. Pokud jste toho ještě nevyužili, pospěšte si, než vás ostatní předběhnou. Sleva se týkají například matrací, postelí, kuchyní či jiného nábytku.
Důvodů zlevnění je podle řetězce IKEA několik
Také se divíte, jak je možné, že v době, kdy všichni zdražují, IKEA zlevňuje? Firma to vysvětluje hned několika důvody. „Napříč celým naším podnikáním jsme hledali různé způsoby, jak bychom mohli ceny snížit. Především díky stabilizaci dodavatelských řetězců po pandemii, příznivému vývoji měnového kurzu české koruny a snižování provozních nákladů můžeme úspory promítnout do cen,“ uvedla po server Peníze manažerka prodeje IKEA pro Česko, Slovensko a Maďarsko Tímea Münzner.
Nabízí se však ještě další příčina tohoto překvapivého kroku. V jarním srovnání cen, které v několika prodejnách IKEA provedl web Peníze, se ukázala zajímavá věc. V porovnání s Polskem, Slovenskem či dokonce Německem vyšly české prodejny jako vůbec nejdražší. Řetězec tak dost možná zjistil, že pokud ceny nesníží, zákazníci jednoduše odejdou jinam.