Většina bank v poslední době navýšila některé poplatky. Výjimkou není ani třetí největší banka v Česku.
Některé banky začaly zvyšovat poplatky za určité služby. Klienty se snaží navádět k internetovému bankovnictví. Chtějí tak totiž ušetřit pracovní sílu, jak jsme na Událostech247 psali už dříve. Pro klienty, kteří se online platbám raději vyhýbají, začaly banky zavádět nemalé poplatky za to, že si přijdou své záležitosti vyřídit přímo na pobočku.
Končíme s papírovými výpisy, hlásí banka
Mezi banky, které zvyšují poplatky za některé služby, patří třeba UniCredit Bank nebo ČSOB. Také tyto banky se snaží své klienty přimět k tomu, aby si své záležitosti pokud možno co nejvíce vyřizovali přes internetové bankovnictví. Ke zdražování se rozhodla přistoupit také Raiffeisenbank, či ČSOB, jak jsme informovali nedávno. Teď se rozhodla ke změně sazebníku také třetí největší banka v České republice.
Pro většinu klientů Komerční banky se však nejedná o nějaké zásadní změny. Dotknou se především těch, kteří si ještě nechávají posílat výpisy poštou nebo chodí zadávat platby na pobočku, upozornil web Peníze. Banka totiž od 1. ledna 2024 zdraží zasílání měsíčních výpisů poštou. Dosud stojí u běžného i úvěrového účtu 60 korun měsíčně, nově to bude 100 korun. Naposledy zvyšovala Komerční banka tento poplatek v prosinci 2020.
Zatím budou existovat výjimky
Revoluční novinkou je to, že Komerční banka od Nového roku zruší možnost zadávání platebních příkazů na papíře, ovšem až na výjimky. Na pobočce už nepřijme formuláře tuzemských příkazů k úhradě, trvalých příkazů a povolení inkasa včetně SIPO. Skončí také možnost vhodit je do samoobslužných boxů. Informuje o tom na svém webu. Nadále bude možné zadávat papírové příkazy k SEPA a zahraničním platbám včetně trvalých příkazů.
Nekončí zatím ani papírový souhlas se SEPA inkasem. Pro klienty, kteří ještě internetové bankovnictví nemají nebo se je bojí používat, má banka na svých webových stránkách podrobný návod. Výhodou je také to, že vše, co si klient sám zadá online, je zcela zdarma. „Já myslím, že je to v pořádku, člověk takto ušetří hodně času, než stát někde ve frontě na pobočce. Měli by ale asi zvýhodnit starší lidi, kteří se těchto technologií bojí,“ řekl Událostem247 pan Martin z Telče.