Češi jsou obecně milovníky nákupů za výhodné ceny. Teď se pro ně navíc otevřel další nákupní ráj.
Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.
Na český trh zamířilo v poslední době hned několik světově známých společností. Události247 například informovaly o příchodu amerického fastfoodového řetězce Popeyes. Na Václavském náměstí v Praze svou prodejnu otevřel také polský řetězec HalfPrice, jak jsme psali nedávno. Lidé tam míří za nákupy zboží známých luxusních značek za poloviční ceny. Pobočky jsou na několika místech v republice.
Konkurence pro další obchodníky?
Velkou oblibu získal také český řetězec obchodů Flop, který otevřel svou první zmodernizovanou prodejnu v Jindřichově Hradci, jak jsme na Událostech247 informovali nedávno. Zákazníci si tam mohou zboží za příznivé ceny nakoupit 24 hodin denně sedm dní v týdnu. Nedávno svou již čtvrtou pobočku v České republice otevřel ruský obchodní řetězec Mere, který působí v několika zemích Evropy. Psal o tom web Kupi.
Zajímavý je tím, že nabízí úplně jiné značky než ostatní řetězce. Svou první evropskou pobočku otevřel Mere v roce 2018, konkrétně v Rumunsku. Následovaly prodejny v Bělorusku, Litvě, na Ukrajině, ve Španělsku, Řecku, Lotyšsku, Srbsku, Velké Británii, Německu, Polsku a před dvěma lety také v České republice. Řetězec si zakládá na svých cenách, které musí být až o 30 procent nižší než u konkurence, dodává Kupi.
Mere prodává přímo z palet
Mere ovšem překvapivě nenabízí žádné akce a slevové nabídky a nemá k dispozici ani tištěné letáky. Veškeré materiály sdílí pouze na svých sociálních sítích. Že je zboží opravdu levné, dokazuje například odstraňovač vodního kamene, který stojí necelých 25 korun, nebo balení 4,3 litru pracího gelu za 80 korun. Sedmička vína Chardonnay vyjde na necelých 49 korun, čokoládový dort 400 gramů pořídíte za 54 korun.
Obchody Mere se snaží uspět se strategií, kdy si lidé velmi levně nakoupí zboží přímo z palet, často si ho vybalí sami přímo z kartonových krabic, popsal web TN. To je velký rozdíl oproti zavedeným diskontům, které se v poslední době snaží nabízet kvalitní potraviny často za vyšší cenu nebo také čerstvé zboží. „Tento obchod neznám a ani ho tu nemáme, ale kdyby ano, určitě bych se tam zašla podívat. Jde ale samozřejmě také o to, jak kvalitní zboží nabízí,“ řekla Událostem247 paní Milena z Brna.
Z výše uvedeného je jasné, že Češi, kteří jsou milovníci potravin za výhodné ceny, si Mere ve velké míře zamilují, případně už zamilovali. Nevýhodou pro některé zákazníky ovšem může být to, že obchody zmíněného řetězce nenabízí různé časově omezené slevy a akce, které konkurenční řetězce často nabízí. I tak jde o zajímavý nový obchodní řetězec v Česku, který může být velkou konkurencí pro už zaběhle hráče, jakými jsou například Lidl, Kaufland, Billa, či Albert.