Řidiči, kteří jezdí po dálnicích by se měli připravit na změny, které zde začnou platit již od 1. ledna roku 2024.
České řidiče čeká od nového roku řada novinek. Jak připomíná web Garáž, v platnost totiž vejdou změny v silničním zákoně. Novela přinese například změny v systému pokut a trestných bodů, zvýšení maximální povolené rychlosti na 150 kilometrů v hodině na některých dálnicích anebo možnost řídit už od 17 let. To ale není to jediné, co se od ledna 2024 změní.
Podmínky pro předjíždění na dálnicích se zpřísní
Jak psaly Události247 už na podzim, v posledních měsících na některých úsecích českých dálnic začaly přibývat značky zakazující předjíždění kamionů. Jak nicméně píše web Seznam Zprávy, mnozí řidiči kamionů toto pravidlo porušují. A policisté jsou na ně krátcí. Aktuálně je totiž nemohou trestat pokutou na místě. Jak uvádí web Měšec, ze porušení zákazu předjíždění, ať už na dálnicích či jinde si mohou řidiči vysloužit pouze pokutu ve správním řízení v maximální výši 10 tisíc korun či 7 trestných bodů. To se ale již brzy změní.
Jak totiž již dříve informovaly Události247, součástí zmíněné novely silničního zákona jsou také navýšení mnohých pokut a trestných bodů. A to se týká i přestupku porušení zákazu předjíždění. Nově budou moci policisté za tento nešvar řidičům udělit na místě pokutu ve výši 4500 až 5500 korun, ve správním řízení pak dokonce až 25 tisíc korun a k tomu 6 trestných bodů, uvádí dále web Měšec. Ten, kdo se novému pravidlu nepřizpůsobí tak může čekat mastnou pokutu.
Značek zakazujících předjíždění bude přibývat
Jak píše web Auto, k již existujícím značkám zakazujícím předjíždění kamionů na dálnicích přibydou po novém roce další. V plánu je pokrýt těmito značkami v podstatě celou dálnici D1 mezi Prahou a Slavkovem u Brna, samozřejmě kromě stoupacích pruhů. To ale není všechno. „Od ledna posílí i odtahové služby, potřebnou technikou se dovybavují hasiči,“ dodává server Novinky.
S takovým postupem však mnozí řidiči kamionů nesouhlasí. „Jsou tam úseky, kde je vidět na několik kilometrů, tam je zákaz zbytečný,“ uvedl pro web Auto mluvčí sdružení dopravců ČESMAD Bohemia Martin Felix. Jak nicméně dodává, stále je toto řešení lepší než způsob, jakým se se situací rozhodli vypořádat na Slovensku. Tam platí pro řidiče kamionů plošný zákaz předjíždění na dálnicích.