Mnohé Čechy čekají nepříjemné změny týkající se zdražení parkovného. Kdo na daných místech bude chtít odstavit své auto, ten se poplatku nevyhne.
S přibývajícím počtem aut roste také množství různých omezení, se kterými se řidiči musí vypořádat. Zejména to pak platí pro velká města. Příkladem je omezení vjezdu do center či třeba zdražování parkovného. Události247 již dříve psaly o tom, že brutální poplatky za parkování budou muset nově platit majitelé SUV v Paříži. Zdražení se ale bohužel nevyhýbá ani Čechům.
V Praze se někteří řidiči nedoplatí
Konkrétně stoupnul poplatek za parkování na pražském letišti Václava Havla. Zdarma zde lidé mohou zaparkovat pouze na 10 minut, a to jen jednou za 24 hodin, píše web Autosalon. Primárně má tato doba sloužit pro ty, kteří na letiště někoho jen vezou či zde vyzvedávají. 10 minut je ale tak krátký časový úsek, že někteří lidé budou mít dost možná problém za tu dobu vůbec vše potřebné stihnout. Není se tak čemu divit, že mnohým řidičům se tato novinka ani trochu nelíbí.
Pakliže by se návštěvníci letiště zpozdili, mohou se připravit na vysoký poplatek. Podle nových pravidel, která začala platit od května, bude každých 15 minut parkování na expresním parkovišti u letiště stát 100 korun, píše dále server Autosalon. Hodina stání na tomto nejbližším parkovišti pak lidi bude stát 250 korun. Každá další čtvrthodina nad rámec první hodiny už je ale opět za 100 korun.
Zdraží i parkování v ulicích Prahy
Události247 již dříve psaly o tom, že radní na magistrátu hlavního města chystají zdražení rezidenčního parkování. Svá vlastní opatření však separátně připravují i jednotlivé městské části. Od dubna k tomuto kroku například přistoupili zastupitelé Prahy 6. Jak uvádí server Deník, na vybraných místech vzrostl poplatek za parkování ve fialových zónách sloužících pro návštěvníky.
Výrazné změny chystá také Praha 7. Zde se sice zatím neví, od kdy a o kolik by parkovné mohlo vzrůst. Velký zájem však zbudil způsob, jakým o tom chce vedení městské části rozhodnout. Výši zdražení poplatku za parkování by měli určit přímo místí obyvatelé, a to pomocí hlasování, píše web iDnes. Část vybraných peněz by pak měla být rozdělena mezi obyvatele Prahy 7, kteří auto nemají.