Češi jsou obecně milovníky nákupů za výhodné ceny. Teď mají k dispozici další nákupní ráj.
Na český trh zamířilo v posledních měsících hned několik světově známých společností a obchodů. Události247 například informovaly o příchodu amerického fastfoodového řetězce Popeyes. Na Václavském náměstí v Praze svou prodejnu otevřel také polský řetězec HalfPrice, jak jsme psali nedávno. Lidé tam koupí zboží známých luxusních značek za poloviční ceny.
Robot uklidí a zavolá vám sanitku
V poslední době se rozmohly také nákupy v bezobslužných prodejnách, které se mezi lidmi těší velké oblibě. Teď se současnému trendu přizpůsobil i český řetězec obchodů Flop, který otevřel svou první zmodernizovanou prodejnu, jak psaly Události247. Vyrostla v Jindřichově Hradci v ulici 9. května. Od těch, které jsou rozsety po celé republice, se však liší jednou podstatnou novinkou. Zákazníci si tam totiž mohou nakoupit 24 hodin denně sedm dní v týdnu.
Zákazníci teď mají k dispozici další prodejnu, která je zcela bez obsluhy, jak informuje web Kupi. Prodejna je výjimečná tím, že si sama dokáže uklidit, rozpozná, že jste se do ní jen schovali před deštěm, nebo vám dokonce zachrání život. Navíc nabízí výhodné a velmi levné zboží. Otevřela ji společnost SamoBot v Hradci Králové na adrese Pospíšilova 299. Na webu Firmy se prezentuje jako soukromý klub, kde mají různorodé rozbalené zboží za zlomek ceny nového zboží.
Obchod je otevřený nonstop
Jedná se o populární koncept obchodů typu „Vše za…“, které prodávají zboží s garantovanou nízkou cenou. V tomto případě navíc s benefitem nonstop přístupu a spousty dalších technologických vychytávek. Na prázdné regály ani špinavou podlahu zde nenarazíte, popisuje Kupi. Prodejnu otevřela společnost SamoBot, která v ní využívá AI řešení Food Save od firmy Analytics Data Faktory. Inteligentní systém dohlíží na to, že je v regálech dostatek zboží nebo mezi ovocem a zeleninou nejsou zkažené plody.
Současně monitoruje, které zboží se prodává a o které není takový zájem. Systém také zachytí nehybně ležící osoby, kterým zavolá pomoc. Jakmile v prodejně zaznamená bláto na podlaze, pohozené odpadky nebo jiné drobné nečistoty, vyšle povel a přijede uklízecí robot. „Tak o tomto slyším poprvé, popravdě, úplně si to v praxi nedovedu představit. Co když budu mít třeba nějaký dotaz ke zboží, to mi jako odpoví kdo?“ říká k tomu paní Hedvika s tím, že by i přesto takový obchod s levnými potravinami vyzkoušela. Dle recenzí zákazníků jsou lidé s obchodem spokojeni.