Další poplatek pro řidiče. Majitelé aut starších 8 let budou platit 330 Kč denně

Mít automobil není vůbec levná záležitost. Kdo má automobil, musí mít i na poplatky, které jsou s ním spojené. A v poslední době jich je až až.

i Zdroj fotografie: HENRY CLARK/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Majitelé aut musí často čelit poplatkům, které se zdají být nejen přehnané, ale dokonce nesmyslné. O jednom z takových poplatků jsme psali nedávno – týká se času stráveného na čerpací stanici. Za každou minutu by mohl být řidiči účtován poplatek až ve výši 23 Kč. To ale není jediný bizarní poplatek, který na majitele automobilu čeká. Před časem psal web AutoŽivě o měsíčním poplatku přesahujícím 330 korun, který se týká především řidičů starších aut.

Další nesmyslný poplatek

Majitelé aut často čelí poplatkům, které se zdají být nejen přehnané, ale i nesmyslné. Tyto poplatky se často schovávají pod hlavičkou ekologických opatření. O tomto fenoménu jsme psali už několikrát a nyní o něm píše i web BBC. Tvrdí, že za automobil starší než 8 let by měl jeho majitel platit poplatek v přepočtu 330 Kč. Starosta Londýna Sadiq Khan se rozhodl rozšířit zónu ULEZ (Ultra Low Emission Zone) na celý Londýn. Znamená to, že tamní majitel vozidla, které nesplňuje emisní normy, musí denně zaplatit poplatek přibližně 330 Kč.

200 Kč za 1 den jízdy autem: Kdo nový poplatek nezaplatí, ten pojede autobusem, tramvají nebo pěšky

iZdroj fotografie: Rotimi8/ Creative Commons / CC-BY-SA
Za automobil starší 8 let budou řidiči v Londýně platit denní poplatek 330 Kč

Systém ULEZ je propagován jako opatření na zlepšení ovzduší a ochranu veřejného zdraví. Zóna funguje 24 hodin denně, 365 dní v roce, s výjimkou vánočního dne. Přestože se tím snaží zlepšit kvalitu ovzduší, u motoristů tento návrh pochopitelně spustil velkou vlnu nevole. Naštěstí se opatření týká pouze Londýna, a čeští řidiči si tak mohou oddechnout.

Poplatků stále přibývá

V dubnu letošního roku byly zvýšeny i daně z vozidel, přičemž nárůst je založen na inflaci. Nejvíce na to bohužel doplatí majitelé nových, vysoce emisních vozů, kteří mohou zaplatit o více než 4 000 Kč více než dříve. Zvýšené poplatky se týkají také starších aut, i když mírněji. Majitelé elektromobilů jsou zatím od poplatků osvobozeni, ale i oni budou od roku 2025 zpoplatněni.

7 z 10 Čechů řídí auto, které nesplňuje přísné normy. I vy? Stačí, že si jednou sednete za volant a policie si na vás tvrdě došlápne

iZdroj fotografie: Depositphotos
Průměrné stáří vozu v České republice je přibližně 16 let

Velké změny v Británii zahrnují i vyšší poplatky za parkování. Město tak chce regulovat dopravu v centrech a podpořit využívání veřejné dopravy. Přísná pravidla byla nastavena i pro technické kontroly vozidel, které budou řidiče tlačit k pořízení modernějších a ekologičtějších aut. Naštěstí se změny netýkají České republiky, kde by totiž způsobily obrovské problémy. Nejnovější průzkum totiž odhaluje, že průměrné stáří aut v Česku se pohybuje okolo 16 let.

Jak starý je váš automobil?

Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Martin Dvořák
Autor článku

Martin Dvořák

Zkušený sloupkař, který od roku 2015 působil v zájmových časopisech. V zpravodajství Událostí247 se nyní snažím čtenářům přiblížit domácí témata, která se jich přímo dotýkají.

Zobrazit další články