Z největší české banky utíkají klienti. Provedla jim věc, kterou ji nedokáží odpustit

Češi hromadně odcházejí z největší české banky, která stále častěji zavádí poplatky, s nimiž se klienti nedokáží smířit.

i Zdroj fotografie: Daniela Beránková pro Události247
                   

Nedávno jsme psali o konci oblíbené banky. Česká spořitelna sice nekončí, ale spousta klientů s ní končí. Začínají si totiž všímat bankovních poplatků, které jim zbytečně zatěžují peněženky. Ačkoli se to nemusí zdát, pravidelné platby za běžné bankovní služby mohou během měsíce dosáhnout stovek korun. Koruna ke koruně nakonec vytvoří obrovskou částku, jejíž absence na účtu je znát. Podle webu Novinky z České spořitelny odchází stále více klientů, banka přesto nadále zdražuje.

Z největší české banky utíkají klienti

Mnoho klientů už léta platí vysoké poplatky za služby, které by měly být standardem. Pro některé z nich to vyústí ve frustraci, když jim banka začne účtovat další poplatky navíc. Může se například stát, že si banka za vedení účtu začne účtovat 109 Kč měsíčně. Když se k tomu připočtou poplatky za výběry z bankomatů, dostanete částku, jejíž absence může být pořádně znát. A přesně to se momentálně děje u České spořitelny.

Banka vás donutí koupit si nový telefon: Vše z vlastní kapsy. Kdo odmítne, ten se od 1. listopadu nedostane ke svému účtu

iZdroj fotografie: ŠJů / Creative Commons / CC-BY-SA
Klienti utíkají z České spořitelny k jiným bankám

Dalším z poplatků, které si banka účtuje, je za potvrzovací SMS zprávy. Ty dostávají klienti, kteří nemají internetové bankovnictví. Často jde o cenu 5 Kč za každý potvrzovací kód. Česká spořitelna tak těží především ze starších klientů, kteří neradi provádějí změny, a proto u banky zůstávají i přesto, že musí platit vysoké poplatky. Mnoho klientů si ale v poslední době uvědomuje, že takto to dál nejde.

Lidé volají po změně

Mnoho klientů nyní hledá novou banku, která buď poplatky vůbec neúčtuje, nebo je má alespoň nižší. Jde jim především o výhodnější služby. Změna banky ale nemusí být nutná. Spousta klientů České spořitelny může získat lepší podmínky, pokud se na ně informuje a splní určité požadavky, například aktivní používání kreditní karty.

Blíží se konec fungování oblíbených platebních karet. Banka vám ale nic neřekne. Prostě s ní ze dne na den nezaplatíte

iZdroj fotografie: Depositphotos
Klientům České spořitelny se nelíbí nesmyslné a vysoké poplatky

Změna banky není v Česku tak častá. Ukazuje se, že mnoho klientů u své banky zůstává dlouhodobě, někteří dokonce nikdy nepřejdou k jiné. Banky toho využívají a účtují jim poplatky za služby, za které by u jiných bank platit nemuseli. Vzbuzuje to otázku, zda by nebylo lepší, kdyby banky nabízely stejné podmínky pro všechny klienty a lepší podmínky pro ty, kteří jsou věrnými klienty už řadu let.

Co si o poplatcích nejenom České spořitelny myslíte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
106 lidí právě čte
Daniel Procházka
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články