Jeden z největších zaměstnavatelů čelí krizi, která má bohužel jen jediné řešení. Bude se vyhazovat, a to ve velkém.
Nedávno jsme vás na našem webu informovali o konci firmy Thun 1794, jejíž název už sám prozrazuje, že u nás fungovala více než 200 let. Není to přitom jediná firma, která musela kvůli krizi ukončit svou činnost na trhu. Jeden z největších zaměstnavatelů teď prožívá podobný osud. Není to s ním sice natolik špatné, aby kompletně skončil, ale bude uzavírat několik továren a tisíce lidí kvůli tomu přijdou o práci. Podle webu CNN se budou uzavírat minimálně 3 závody.
Obrovská firma čelí krizi
Automobilový průmysl se otřásá v základech. V poslední době dochází ve Volkswagenu k obrovské krizi. Jde sice o jednoho z největších hráčů na evropském trhu, ale jak se zdá, nedaří se mu tak, jak by si většina myslela. Velká automobilka teď plánuje rozsáhlé změny, které budou mít dopad především v Německu, ale také v České republice. Právě u nás vlastní koncern Škodu Auto, která patří mezi největší zaměstnavatele v Česku. Co se ale děje a proč lidé budou přicházet o práci?
Volkswagen se ocitl v těžké situaci kvůli pomalému přechodu na elektromobilitu. Vzniklo několik interních problémů a ty společně s nízkou poptávkou po elektromobilech způsobily v koncernu hotovou pohromu. Přechod na elektromobilitu přišel bohužel pozdě a utopilo se v něm spoustu peněz. Ty se bohužel nevrací zpět, protože o elektromobily od Volkswagenu není tak velký zájem, jak se předpokládalo. Teď je v plánu uzavření několika továren v několika zemích Evropy.
Snížení mezd i vyhazovy
Některé továrny skončí úplně, jiné uzavřou některé ze svých úseků. Podle webu Reuters je v ohrožení několik desítek tisíc pracovních míst. Ti, kteří z práce nebudou vyhozeni, budou muset čelit snížení mezd o 10 %. Problém se přitom týká i České republiky. Škoda Auto sice vykazuje solidní výsledky, ale problémy v mateřském koncernu naznačují, že se vše může brzy změnit.
Volkswagen momentálně plánuje rozsáhlou restrukturalizaci, která dost možná zasáhne i Českou republiku a zaměstnance Škoda Auto. Německé odbory teď tlačí na to, aby se spíše než na domácí závody soustředila úsporná opatření na ty zahraniční. Mezi ty zahraniční pak patří ty naše. Je to zvláštní situace, Volkswagen byl dlouhodobě považován za jednoho z nejsilnějších hráčů na trhu, který býval symbolem úspěchu a stability. Jak se ale zdá, zlatým časům zřejmě odzvonilo.