Banky blokují svým klientům přístup k penězům na účtech. Dejte si raději pozor, stát se to může i vám

Představte si, že se jednou přihlásíte do svého bankovnictví a zjistíte, že nemůžete využívat své peníze. Stát se to opravdu může a nejde o chybu.

i Zdroj fotografie: Wolfmann / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Někteří klienti polských bank se v nedávné době potýkají s nepříjemnostmi spojenými s omezeným přístupem ke svým účtům. Přestože na první pohled by se mohlo zdát, že jde o technický problém, ve skutečnosti je příčina mnohem hlubší – souvisí s platnými právními předpisy. Příkladem je situace popsaná portálem Bankier, kde zákazníci Credit Agricole vyjádřili nespokojenost s tím, že jim banka zablokovala účty kvůli neaktualizovaným údajům. K podobným případům přitom dochází i v České republice.

Banky blokují klientům přístup k účtu

Mnoho polských klientů velkých bank si v nedávné době stěžovalo na to, že jim jejich banka zablokovala přístup k bankovnímu účtu. To vše kvůli tomu, že prý podle banky neměli aktualizované osobní údaje. V diskuzích na sociálních sítích uživatelé upozorňovali, že i po splnění požadavků banky museli na plnou obnovu přístupu čekat, a to ve většině případů až 48 hodin. Informoval o tom web Biznesinfo.

Banka vás donutí koupit si nový telefon: Vše z vlastní kapsy. Kdo odmítne, ten se od 1. listopadu nedostane ke svému účtu

iZdroj fotografie: Orf3us/ Creative Commons / CC-BY-SA

Jak se však ukázalo, příčina nespočívá pouze v přístupu bank, ale i v právních normách, které ukládají finančním institucím určité povinnosti. Aktualizace údajů klientů je v Polsku nezbytná z důvodu legislativy, konkrétně zákona o prevenci praní špinavých peněz a financování terorismu. Nejde však jen o problém týkající se Polska. I u nás se s ním klienti setkávají. Banka vám klidně může účet dočasně zablokovat, nebo dokonce zrušit.

Banka může i zrušit účet

I v Česku se klienti potýkají s podobnými problémy a klienti si stěžují na to, že jim banka zablokovala přístup k jejich financím, nebo jim dokonce účet zrušila. Jeden z nich popsal nemilou situaci, které musel čelit. Založil si totiž internetové bankovnictví, a i přesto, že zadal všechny potřebné údaje, účet mu byl dokonce zrušen. Prý si neaktualizoval údaje, přitom účet se všemi údaji zadával před několika dny.

Bankomaty začaly bláznit, rozdaly lidem jen tak 900 milionů korun. Banka teď prosí o to, aby lidé peníze vrátili

iZdroj fotografie: Depositphotos

Výpověď bankovních služeb při neaktualizaci osobních údajů je podle českých občanů tím nejabsurdnějším bankovním postupem. Prozradila to podle webu News i anketa z roku 2021, kdy pro tento postup hlasovalo 25 % respondentů. Tato situace zřejmě naznačuje, že udržování aktuálních údajů v bankách není jen formalitou, ale nezbytností pro hladké fungování účtů. Dejte si proto raději pozor na to, zda skutečně máte své údaje aktualizované. Pokud vám banka dá vědět, abyste si je aktualizovali, raději konejte rychle. Na obnovu přístupu k účtu totiž můžete pak čekat i více než dva dny.

Máte podobnou zkušenost?

Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Daniel Procházka
Autor článku

Daniel Procházka

Nadšenec do politiky a kultury. Momentálně i redaktor pro Události247, díky kterým můžu své zájmy rozvíjet.

Zobrazit další články