Na slevy slyšíme a rádi v nich nakupujeme. Obzvlášť před vánočními svátky se hodí každá koruna.
Také věrnostní programy jsou oblíbeným způsobem obchodů, jak k nákupu přilákat více zákazníků. Ti, kdo jsou členy věrnostního klubu, mohou na nákupech ušetřit klidně i stovky až tisíce korun, tak lze vidět na příkladu Tesca, jak psaly Události247. Web Tesco ukázal modelový příklad, kdy lidé díky Clubcard cenám a dalším uplatněným bonusům na nákupu za více než 1200 ušetří přes 360 korun.
Konkurence je opravdu veliká
Psali jsme také o tom, že obchodní řetězce se také snaží zabránit zbytečnému plýtvání jídlem. Mezi prvními přišel s nápadem, jak ušetřit lidem peníze a současně neplýtvat potravinami v roce 2022 Lidl. Tříkilové bedýnky s ovocem a zeleninou prodával v rámci projektu S Lidlem šetři jídlem za 25 korun. Jak jsme na Událostech247 informovali, o tuto nabídku je obrovský zájem a lidé díky ní ušetří tisíce korun.
Podobné programy zavádějí také další obchodní řetězce. Velkou konkurencí pro obchody s potravinami se stává síť prodejen Tamda Foods, který nabízí také možnost nakupovat potraviny online. Jsou zde o poznání nižší ceny, než nabízejí jiné obchodní řetězce. Výhodně zde nakoupíte nápoje, drogerii, nebo třeba bramborové chipsy. Oblíbený toaletní papír Zewa tu nabízejí za 63 korun, což je o dost méně než v běžných obchodech.
Každý týden si sami vyberte slevu
Češi se v poslední době naučili nakupovat i v obchodech, které prodávají pouze levné potraviny. Mohou být prošlé, nebo mají před koncem data spotřeby. Většinou pocházejí z Německa, kde je z prodeje už vyřadili. Příkladem je třeba síť prodejen Nejlevnější potraviny Flaška, která má provozovny především v Praze. Cukr krupice, který běžně stojí okolo 30 korun, zde nabízejí za pouhých 10 korun.
Opravdový hit však přinesl oblíbený obchodní řetězec Penny. Zákazníkům totiž nabídl, aby si sami vybrali, na které zboží by chtěli mít slevu. Informuje o tom na svých webových stránkách. Každý týden, od pondělí do středy mají lidé možnost hlasovat, co bude v nabídce v dalším letáku. Pokud své přání pošlou, může se jejich oblíbený produkt objevit za tu nejnižší cenu. Vybírat je možné i třeba z vánočních cukrovinek, což je aktuální téma.