Evropská unie chystá další opatření, ze kterého mnohým řidičům vstávají hrůzou vlasy na hlavě.
Už dříve například přišla Evropská unie s nápadem zakázat mladým jezdit autem po setmění, jak jsme psali na Událostech247. Důvodem je skutečnost, že až jednu pětinu všech vážnějších autonehod mají na svědomí mladí řidiči do 30 let. Tato data vychází z analýzy dvaatřiceti evropských zemí. Mladí řidiči podle nich často používají za jízdy mobil a jezdí zbytečně rychle.
EU se snaží o větší bezpečnost na silnicích
Není to ovšem zdaleka jediný nápad EU, jak zlepšit bezpečnost na silnicích. Víte od nás, že Evropská unie má na stole také návrh, který upravuje podmínky řízení pro celou řadu řidičů ve všech členských státech. Mnohé autokluby však považují tato pravidla za velmi přísná a nesouhlasí s nimi. V plánu je třeba zpřísnění pravidel pro řidiče nad 70 let. Nově by se měli pravidelně podrobovat prohlídkám, ale také zkouškám, aby se ukázalo, jak jim řízení i v pokročilém věku jde.
Evropská unie připravuje také změny v oblasti řidičských průkazů, které ovlivní velkou část evropských řidičů. Mnoho z nich totiž bude muset provést změny ve svých řidičských průkazech nebo budou muset absolvovat doplňkový výcvik. Už na začátku roku 2023 představila Evropská komise návrh zákona o bezpečnosti silničního provozu pro EU, psal o tom web AutoŽivě. Obsahuje změny v platné směrnici o řidičských průkazech pro všechny kategorie vozidel v EU.
Řidiči SUV budou muset zpátky do autoškoly
Evropský parlament navrhuje rozdělit řidičský průkaz B do dvou kategorií. Na řidičský průkaz B pro vozidla s hmotností do 1,8 tuny a na řidičský průkaz B+ pro vozidla s hmotností od 1,8 do 3,5 tuny. Dotkne se to řidičů současných elektromobilů, kompaktních osobních vozidel a větších vozidel, jako jsou SUV a malé dodávky, kteří budou muset získat nový typ řidičského oprávnění. Například Škoda Enyaq má pohotovostní hmotnost 2255 kg, nově ji tak budou moci řídit pouze řidiči s novým oprávněním, píše dále web.
Pokud návrh projde, znamená to pro řidiče například to, že se budou muset znovu vrátit do autoškol. To je bude samozřejmě stát nemalé peníze, pokud mají větší auto. „No to je zase blbost, to snad není ani možný. Na stará kolena půjdu do autoškoly jen proto, že mám terénní auto. Ještě když s ním už deset let jezdím bez jediné nehody? No doufám, že někdo dostane rozum a tohle neschválí,“ říká Událostem247 rozčileně pan Jiří z Prahy.