Kdo si v autě zapomene telefon, ten musí zaplatit poplatek. Lidé zuří, chtějí z nás jen vyždímat peníze

Na své věci bychom měli být opatrní, to ví každý z nás. Někdy se však stane, že nás může nepozornost vyjít pěkně draho.

i Zdroj fotografie: Aleš Peterka pro Události247
                   

Telefon v autě je velmi ožehavé téma. Řidič ho za jízdy nesmí držet v ruce, jinak se musí připravit na pořádnou pokutu. Na tento přestupek, který s rozvojem chytrých technologií a využívání mobilů v posledních letech nabývá na četnosti upozorňovaly Události247 již v minulosti. Policisté mohou tento prohřešek na místě potrestat pokutou až 3500 korun.

Jezdit taxíkem se někdy nemusí vyplatit

Stát se ovšem může i to, že svůj mobil používáte, třeba když někam jedete ne svým autem, ale vezmete si taxíka. Jak Události247 už dříve upozornily, ne všichni taxikáři jsou poctiví a vůči zákazníkům slušní. Psali jsme například o pražském taxikáři, který si za zhruba 5,5 kilometru jízdy naúčtoval 7 100 korun. Ve skutečnosti přitom částka neměla přesahovat tři stovky. I když zákazníci proti takové sumě protestovali, řidič je odmítl z auta pustit, dokud částku nezaplatili.

Za telefon v ruce rovnou zákaz řízení: Policii došly nervy, řidiče budou kontrolovat i kamery na semaforech

Podle zjištění městských policistů taxikář nepoužil povinný taxametr a částky klientům ukazoval na mobilním telefonu. Strážníci mu následně uložili kauci ve výši 100 tisíc korun, kterou na místě nezaplatil, a proto byl automobil odstaven a zadrženy byly i doklady k vozidlu a k přepravě. Celou věc si převzal právní orgán a taxikáři hrozil zákaz činnosti až na 3 roky. Řešením může být používání taxislužeb jako je Uber nebo Bolt, kde částku za jízdu vidíte už dopředu při objednávce.

Telefon už nikdy neviděl

Právě zmiňovaný Bolt však v poslední době také řešil nepoctivé chování ke svým zákazníkům. Netýkalo se to však problémů při placení. Jeden cestující si ve voze zapomněl mobilní telefon, což si uvědomil až ráno. Přes aplikaci se snažil kontaktovat řidiče, ale bez úspěchu, popisuje web Peníze. Zákazník si myslel, že telefon je zapadlý v sedadle auta a řidič o něm neví. Podpora Boltu později tvrdila, že řidič prý telefon nenašel.

iZdroj fotografie: Frits2018/ Creative Commons / CC-BY-SA
V poslední době si několik taxikářů řeklo o poplatek za navrácení ztraceného telefonu

Nakonec se pasažérovi podařilo s řidičem spojit. Ten řekl, že mu mobil vrátí pouze v případě, že za něj dostane 4000 korun. Bolt se vyjádřil, že za ztracené věci pasažérů neručí, ať to řeší s policií. Mezitím už byl ale mobil definitivně v nenávratnu, píše dále web. Poškozený dostal od společnosti jako kompenzaci asi 600 korun na další jízdu. Podobný zážitek popsala další z pasažérek Boltu na sociální síti LinkedIn. V tomto případě si řidič za vrácení telefonu řekl o dva tisíce korun.

Stalo se vám někdy, že jste si v taxíku zapomněli telefon? Pokud ano, jak to dopadlo? O vaše zkušenosti se s námi můžete podělit v komentářích

Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Aleš Peterka
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články