Od ledna začne nejen Nový rok, ale začnou také platit některé nové dopravní značky. Jedna z nich například označí speciální parkoviště.
Nad některými dopravními značkami zůstává pomalu rozum stát a řidiči často ani netuší, co vlastně znamenají. Na Událostech247 jsme psali také o tom, že některé země mohou používat vlastní značky, například Německo. Jedna značka tam vypadá skutečně neobvykle. Je na ní červená tečka nad černou šipkou a slouží jako ukazatel odbočky.
Chceme bezpečnější silnice, říká ministerstvo dopravy
Německo je navíc známé tím, že patří k zemím s největším počtem dopravních značek v Evropě a také je na řidiče velmi přísné. Jak jsme psali už dříve, řidiči najdou u silnic okolo tisícovky značek. Například značka 277.1. s konkrétním názvem „Zákaz předjíždění jednostopých vozidel pro vícestopá motorová vozidla a motocykly s postranním vozíkem.“ Je to kulatá zákazová značka, na které je osobní auto a vedle něj kolo a pod ním motorka.
Za touto dopravní značkou mají osobní a nákladní auta nebo motorky se sajdkárou zákaz předjíždět kola, mopedy, skútry a motorky. Nových značek se dočkáme také v Česku. Novinky vycházejí z novely zákona o silničním provozu a ze zkušeností z praxe jako reakce na aktuální trendy vývoje silničního provozu. Psal o tom web Auto. „Řidiči při svých cestách začnou potkávat značky upozorňující na začátek a konec sdílené zóny nebo na dodržování bezpečného odstupu při jízdě na dálnici,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
Co přesně nová značka znamená
Jednou z těch nových je značka pro parkoviště označená P+D. Jak připomíná web AutoŽivě, liší se od již známých označení K+R a P+R. Zatímco K+R, neboli Kiss and Ride, označuje parkoviště určené pro krátkodobé zastavení nebo vyčkávání vozidel, především pro naložení a vyložení osob, které pokračují hromadnou dopravou, P+R, neboli Park and Ride, je určena pro parkování vozidel, jejichž řidiči pokračují veřejnou dopravou. Nová značka P+D bude mít zcela odlišný účel.
Je totiž navržena pro vozidla, jejichž řidiči budou přestupovat do centra města jako spolujezdci v jiném vozidle. Narozdíl od už existujících parkovišť typu P+R nebo K+R nedochází u P+D ke změně druhu dopravy. Jde pouze o přestup více osob do jiného vozidla. Toto opatření má za cíl podporovat sdílení aut a snižovat počet vozidel v centru města. „Nějak se mi to nezdá, sdílená koloběžka, budiž. Ale nedovedu si představit, jak to bude fungovat, předávání klíčů, doplnění benzínu a tak dále,“ řekl Událostem247 pan Josef z Brna.