Velká česká banka bojuje s problémy. Přechod na digitalizaci se nevyvedl, nejvíce to pak odnášejí důchodci

Žijeme v moderní době, kdy spousta institucí přechází k digitalizaci. Ta s sebou však přináší problémy, které pak nejvíce odnášejí ti, kteří novým technologiím nerozumějí.

i Zdroj fotografie: Warszawska róg Szerokiej w Tomaszowie Mazowieckim, w województwie łódzkim/ Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Každá banka se veřejnosti ráda představuje jako spojenec v péči o osobní finance – jako partner, kterému záleží na vašem pohodlí, bezpečí a výhodném hospodaření. Realita však často vypadá jinak. Za marketingovou fasádou se skrývá byznys model postavený především na vlastním profitu, zatímco zájmy klienta zůstávají někde v pozadí. Jak jsme již v redakci Událostí247 několikrát popisovali, často se tak klienti setkávají se skrytými poplatky, kvůli kterým pak přicházejí o spoustu peněz.

Komerční banka čelí problémům

Lákavé kampaně, úsměvy bankéřů a sliby „péče o vaše finance“ jsou součástí dobře promyšleného systému – koneckonců, banka si nějak klienty získat musí. Ve výsledku se pak ale za vším tím pozlátkem skrývá krutá realita. V praxi se klienti setkávají s množstvím poplatků, komplikovanými pravidly a rigidními procesy, které jim ztěžují život místo toho, aby jej ulehčovaly.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Známá česká banka napálila Čechům brutální poplatky. Nedoplatíme se. Budete muset odevzdat peníze i vy?

iZdroj fotografie: Frettie / Creative Commons / CC-BY-SA
Klienti Komerční banky si v posledních měsících stěžují na internetové bankovnictví

Jak redakce Událostí247 zjistila, velký problém mají lidé především s internetovým bankovnictvím, do kterého je banky často tlačí. To sice není povinné a klient ho používat nemusí, avšak ovládání běžného účtu bez tohoto nástroje je nepohodlné a člověk pak bez něj musí chodit na pobočku banky osobně. Jenže to, co pak člověk musí bez bankovnictví řešit v bance osobně, je většinou zpoplatněné. Když si pak klient nakonec internetové bankovnictví zřídí, čekají na něj nejrůznější potíže. Své o tom vědí klienti Komerční banky.

Jsem nucen používat již několik měsíců novou mobilní aplikaci KB+ a kdykoliv ji otevřu, akorát se naštvu. Jsem klient KB od samého vzniku banky a tak tragický produkt snad nepamatuji. Zahodili starou ‚vymazlenou‘ aplikaci a nasadili paskvil s funkčností dětského autíčka,“ píše jeden z klientů Komerční banky Ivan P. Není přitom sám, kdo má s internetovým bankovnictvím od KB problém.

Trpí především starší generace

Problémy s internetovým bankovnictvím měla přitom Komerční banka už minulý rok, když spouštěla aplikaci KB+. Jak již upozorňoval internetový zpravodajský web Seznam Zprávy, spousta klientů si stěžovala na hromadící se technické problémy. Mnohým se nelíbilo zobrazení pohybů na účtech nebo konečného zůstatku. Jiní se nedostali ani k nim – v aplikaci se jim zobrazila jen černá obrazovka s upozorněním Vítejte v KB+.

Velká banka najednou lidem hromadně ruší účty. Už se do něj nikdy nepřihlásí, peníze si musí převést jinam. Týká se to i vás?

iZdroj fotografie: Frits2018/ Creative Commons / CC-BY-SA
Digitalizace v podání Komerční banky se moc nepovedla

Mnozí klienti, často ze starší generace, se pak obrátí přímo na pobočku banky. Z komentářů klientů však vyplývá, že dochází opakovaně k situacím, kdy ani po několika návštěvách pobočky není banka schopna klientovi správně zprovoznit mobilní aplikaci. Celkově tak digitalizace v podání Komerční banky vypadá spíše jako nedokončený experiment. Nefunkční systémy komplikují práci nejen zákazníkům, ale i samotným zaměstnancům. Výsledkem je frustrace, která má k pohodlí a efektivitě, jimiž se banky ohánějí, skutečně daleko.

Patříte mezi klienty Komerční banky?

Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Autor článku

Aleš Peterka

Nadšenec do spotřebitelských a regionálních témat. Za svou primární oblast zájmu v rámci zpravodajství považuji hlavně informovat lidi o nekalých praktikách prodejců.

Zobrazit další články