Banky v Česku nutí klienty do internetového bankovnictví, jejich služby však často nefungují.
O tom, že se zdražují nejen potraviny či pohonné hmoty, Události247 informují docela často. Víte od nás i to, že poplatky v poslední době zvedly také banky v Česku. Své klienty se tak snaží nemotivovat k tomu, aby omezili návštěvy na pobočkách a raději si vše vyřídili z pohodlí domova přes internetové bankovnictví. Z toho ovšem zejména senioři nemají příliš velkou radost.
Někde mají senioři slevy
Události247 například psaly o České spořitelně, která své služby zdražila od 26. ledna. Od začátku letošního roku pak navýšila ceny také Komerční banka nebo Raiffeisenbank. Tím to ale zdaleka nekončí. Psali jsme, že vyždímat peníze se ze svých klientů se rozhodla také banka ČSOB, která kromě jiného zvedá poplatky za tradiční bankovní služby na pobočkách nebo za využívání papírových výpisů účtů. Zdražování bude mít dopad především na seniory.
Ti se totiž moderních technologií ve většině případů bojí a mají raději osobní návštěvy na pobočkách. Těm ČSOB vyjde vstříc. Výhodu budou mít Češi starší 65 let, kteří si oproti původní ceně připlatí za papírový výpis z účtu pouze 10 korun. „Já jsem ještě ze staré školy a mám raději, když mám o všem přehled, ne že mi to odletí někam do virtuálního světa. Přes bankovnictví jsem to zkoušela jednou a vůbec jsem nevěděla, co mám dělat,“ popsala Událostem247 paní Marie z Hodonína.
Zkuste to za měsíc, radí banka k nefunkčnímu bankovnictví
Změn se nedávno dočkali také klienti Komerční banky. Rozhodla se totiž zrušit službu Expresní linka KB, tedy obsluhu účtu přes telefonní bankéře, jak upozornil web Peníze. Novým zájemcům ji nenabízí už od loňského listopadu, ale letos na jaře končí i pro dosavadní uživatele. Těm současným banka doporučuje, aby své účty nově spravovali pomocí internetového nebo mobilního bankovnictví MojeBanka a Mobilní banka přímo ze svého mobilu, tabletu nebo počítače.
To však může být velkou komplikací například pro seniory, protože ne každý umí pracovat s internetem. Někteří ho navíc doma ani nemají, takže zadávání plateb s pomocí bankéře jim bude jistě chybět. Může se také stát, že bankovnictví nefunguje a s tím už si starší lidé poradí opravdu těžko. Příkladem je příspěvek klientky Komerční banky na síti X, kde popisuje, že se ani na pobočce třikrát nepovedlo pro jejího otce internetové bankovnictví zprovoznit. Banka k tomu podle jejích slov uvedla jen to, že to má zkusit zase za měsíc.