Češi hromadně odcházejí z největší české banky, která stále častěji zavádí poplatky, s nimiž se klienti nedokáží smířit.
Nedávno jsme psali o konci oblíbené banky. Česká spořitelna sice nekončí, ale spousta klientů s ní končí. Začínají si totiž všímat bankovních poplatků, které jim zbytečně zatěžují peněženky. Ačkoli se to nemusí zdát, pravidelné platby za běžné bankovní služby mohou během měsíce dosáhnout stovek korun. Koruna ke koruně nakonec vytvoří obrovskou částku, jejíž absence na účtu je znát. Podle webu Novinky z České spořitelny odchází stále více klientů, banka přesto nadále zdražuje.
Z největší české banky utíkají klienti
Mnoho klientů už léta platí vysoké poplatky za služby, které by měly být standardem. Pro některé z nich to vyústí ve frustraci, když jim banka začne účtovat další poplatky navíc. Může se například stát, že si banka za vedení účtu začne účtovat 109 Kč měsíčně. Když se k tomu připočtou poplatky za výběry z bankomatů, dostanete částku, jejíž absence může být pořádně znát. A přesně to se momentálně děje u České spořitelny.
Dalším z poplatků, které si banka účtuje, je za potvrzovací SMS zprávy. Ty dostávají klienti, kteří nemají internetové bankovnictví. Často jde o cenu 5 Kč za každý potvrzovací kód. Česká spořitelna tak těží především ze starších klientů, kteří neradi provádějí změny, a proto u banky zůstávají i přesto, že musí platit vysoké poplatky. Mnoho klientů si ale v poslední době uvědomuje, že takto to dál nejde.
Lidé volají po změně
Mnoho klientů nyní hledá novou banku, která buď poplatky vůbec neúčtuje, nebo je má alespoň nižší. Jde jim především o výhodnější služby. Změna banky ale nemusí být nutná. Spousta klientů České spořitelny může získat lepší podmínky, pokud se na ně informuje a splní určité požadavky, například aktivní používání kreditní karty.
Změna banky není v Česku tak častá. Ukazuje se, že mnoho klientů u své banky zůstává dlouhodobě, někteří dokonce nikdy nepřejdou k jiné. Banky toho využívají a účtují jim poplatky za služby, za které by u jiných bank platit nemuseli. Vzbuzuje to otázku, zda by nebylo lepší, kdyby banky nabízely stejné podmínky pro všechny klienty a lepší podmínky pro ty, kteří jsou věrnými klienty už řadu let.