Mnozí lidé mohou při nakupování v supermarketech ušetřit klidně i desítky procent z cen produktů. Na tyto výhody však nemají nárok všichni.
To, že při nakupování ve slevách mohou lidé ušetřit skutečně velké peníze, není žádná novinka. Uspořit díky tomu mohou klidně i několik set korun na jediném nákupu, jak již dříve Události247 psaly v souvislosti s příkladem řetězce Tesco. Čím dál více slev je však podmíněných členstvím ve věrnostním klubu. A co víc, někde už je nutná i registrace v mobilní aplikaci.
Bez mobilní aplikace mají lidé smůlu
Příkladem je řetězec Lidl. Jak píše na svém webu, vybrané klíčové slevy jsou k dispozici právě v aplikaci Lidl Plus. Jen díky ní mají zákazníci nárok na ty největší akce, takzvané Lidl Plus ceny. Při platbě u pokladny lidé jen naskenují kód a sleva se jim z výsledné ceny nákupu automaticky odečte. Ti, kdo by mobilní aplikaci ale neměli, mají smůlu.
Podobná pravidla pak postupně zavádí i řada dalších supermarketů. Třeba řetězec Albert. Jak rovněž uvádí na svém webu, pro majitele věrnostní aplikace Můj Albert nabízí exkluzivní slevy. A na ty ostatní zákazníci, jež členy tohoto věrnostního online programu nejsou a třeba o této možnosti ani neví, jednoduše nemají nárok.
Mnohým zákazníkům se to nelíbí
Především seniorům. Již loni web iDnes upozornil na to, že mnozí starší zákazníci se proti tomuto trendu bouří. Podle tehdejších dat nevlastnilo chytrý telefon až 60 procent seniorů. Ačkoli doba jde rychle kupředu a řada z nich již nyní možná smartphony vlastní, nadále bude mnoho těch, kteří je nemají a vybrané slevy v obchodech tak nemohou využívat.
Jsou to přitom právě senioři, pro které jsou již nyní potraviny velmi drahé. Jak píše server Deník, v průměru je potraviny a nápoje stojí více než pětinu jejich příjmů. Je tak evidentní, že tito lidé všemožné slevy hojně využívají. Pokud ale nemají chytrý telefon a na něm stažené příslušné aplikace supermarketů, na řadu akcí nárok prostě nemají.