V nedávné době se přišlo na to, že jeden ze známých mobilních operátorů své zákazníky neprávem obíral o peníze.
Lidé musí být v dnešní době neustále ve střehu, neboť jinak se jim snadno může stát, že budou okradeni, aniž by o tom vůbec věděli. A to dokonce i v případě telefonování. Události247 již dříve informovaly o podvodnících, kteří se například vydávají za pracovníky banky nebo dokonce za advokáty. Kromě toho se však může stát, že lidi obere o peníze i jejich vlastní mobilní operátor. Zjistili jsme, koho všeho se problém týká.
Svým klientům musí nyní operátor vrátit peníze
Jedná se o známého operátora Orange, který se dostal do potíží s polským Úřadem pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele. Svým zákazníkům nyní bude muset dát peníze hned za několik přešlapů, kterých se v poslední době dopustil.
Vrácení peněz mohou polští klienti očekávat v případě, že jim operátor naúčtoval poplatek za volání na horkou linku. Ta totiž měla být zdarma a společnost tím tedy porušila zákon o ochraně spotřebitele. Prezident Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele Tomasz Chróstny proto vyzývá všechny, kterým byly poplatky neprávem účtovány, aby požádali o vrácení peněz.
Orange pochybil i v dalších případech
Šlo o neoprávněné účtování poplatku za diagnostiku škody uvedené ve stížnosti zákazníka. Důvodem tohoto poplatku údajně mělo být zjištění příčiny závady a toho, kdo má za její vznik odpovědnost. Jednalo se přitom o 49 zlotých, což je v přepočtu na českou měnu přes 250 korun.
A kterých zákazníků v Polsku se možnost vrácení peněz týká? Konkrétně se vztahuje na současné i bývalé zákazníky operátora Orange, kteří volali na horkou linku od 12. března 2022 do 12. března 2023 a kteří uzavřeli nebo změnili smlouvu po 25. prosinci 2014. Lidé si nyní mohou zvolit buď vrácení částky, anebo si své peníze vybrat jednorázovým datovým balíčkem o velikosti 30 GB.