Oblíbený řetězec s elektronikou náhle mizí z Evropy. Kdo si v něm plánoval nakoupit, ten bude mít bohužel smůlu.
Obchody s elektronikou, které dlouhé roky patřily mezi ty vůbec nejoblíbenější, se v posledních letech potýkají s velkými problémy. V Česku to byl nedávno například obchod Okay, který na českém trhu působil dlouhých 30 let. Důvodů je mnoho, mezi ty nejzásadnější však patří finanční problémy a tvrdá konkurence. Stejný osud teď čeká další oblíbený řetězec, do kterého jezdili nakupovat především Češi žijící u hranic s Německem a Polskem.
Oblíbený řetězec s elektronikou končí
Změna, která v posledních letech probíhá v německé maloobchodní síti s elektronikou, nyní vstupuje do své finální fáze. Značka Saturn, která byla dlouhá léta součástí nákupních center a hlavních tříd po celém Německu, postupně mizí z mapy. Jejím nástupcem se stává známý řetězec MediaMarkt. Společnost Ceconomy, která vlastní obě značky, přistoupila ke strategickému kroku – sjednocení pod jedním jménem.
Ještě před několika lety se Saturn mohl chlubit zhruba 150 pobočkami napříč Německem. Na podzim 2024 už ale fungovalo pouze 87 z nich, zatímco počet prodejen MediaMarkt mezitím překročil hranici 300. Tato transformace tak probíhá pozvolna, ale nevratně. Zákazníci si však zásadního rozdílu většinou ani nevšimnou. V Saturnu jako takovém si sice už nikdy nenakoupí, MediaMarkt však nabídne úplně stejné produkty a za stejnou cenu. Navíc, jak redakce Událostí247 zjistila, se sloučí i věrnostní programy.
Změny probíhají v celé Evropě
Spojení obou zmíněných značek probíhá nejen v Německu, ale ve všech zemích, kde Saturn působí. Na změnu se tak musí připravit například i obyvatelé Belgie, Rakouska, Nizozemska nebo Lucemburska. Jak jsme již ale zmiňovali výše, kromě převedení poboček pod značku MediaMarkt se vlastně nic významného nemění. Proč ale k této změně vlastně došlo?
Tehdejší rozhodnutí bylo podloženo podrobným průzkumem tamního trhu. Cílem bylo zefektivnit služby a zlepšit dostupnost odborné podpory, například v oblasti IT servisu. Zákazníci však kromě změny značky nic nepoznají. Řetězec bude nabízet pořád stejný sortiment, stejné propagační akce i marketingovou strategii.
Nakupovali jste někdy v obchodech Saturn?

