Lidé, kteří nechtějí měnit své staré zvyky a učit se moderním věcem, to mají čím dál těžší. A někdy také dražší. Příkladem jsou někteří senioři.
V poslední době banky hromadně zavádí či zdražují poplatek za službu, kterou využívá spousta lidí. Jedná se o autorizační SMS zprávy, jež lidé používají například k přihlašování se do internetového bankovnictví nebo při potvrzování internetových plateb. Klientům pak nabízí možnost, jak se poplatku vyhnout. Pro mnohé, například pro seniory je to však často komplikované.
Poplatek zavedlo již mnoho bank
Události247 v minulosti psaly o řadě z nich. Například banka ČSOB si za tuto službu účtuje poplatek 2,50 koruny. Ještě o korunu víc, tedy 3,50 koruny činí poplatek v České spořitelně. A dokonce 5 korun musí zaplatit za každou potvrzovací SMS zprávu klienti Moneta Money Bank.
Banky se těmito změnami snaží lidi přimět k tomu, aby využívali aplikaci mobilního bankovnictví, namísto zastaralých potvrzovacích SMS zpráv. Aplikace má být totiž bezpečnější. Například zmíněná Moneta Money Bank argumentuje tím, že naprostá většina podvodných útoků na účty vycházela předloni právě z těchto SMS zpráv, píše web Novinky. Aplikace mobilního bankovnictví jsou oproti tomu šifrované, a tedy daleko lépe zabezpečené před těmito kybernetickými útoky.
Mnozí senioři mají s novinkami problém
I přes popsané výhody, jež přechod na používání aplikace mobilního bankovnictví pro lidi má, se do něj mnozí nehrnou. Především senioři se novinkám často brání, obzvlášť pak když jde o moderní technologie. Jak píše web iDnes, pro mnohé z nich je používání nových technologií příliš složité a brání se tomu.
Naštěstí, mnohé banky jsou k těmto lidem benevolentní a poplatek jim odpouští. Například v Moneta Money Bank se zpoplatnění potvrzovacích SMS týká jen lidí mladších 65 let. Pro starší klienty zůstává služba zdarma, píše banka na svém webu. Podobný přístup pak k věci zaujaly i další banky, například Česká spořitelna nebo Československá obchodní banka, dodává web Seznam Zprávy.