Šetřit pracovní síly se snaží nejen banky, ale také velké obchodní řetězce. Ubývá v nich totiž pokladních.
Události247 už dříve informovaly, že v českých obchodech v poslední době výrazně přibývá samoobslužných pokladen. Obchodníci díky nim nemusí zaměstnávat tolik pokladních a ušetří tak nemalé peníze na mzdách. Některým zákazníkům se to samozřejmě nelíbí. Především ti starší mají s těmito pokladnami problém.
V Lidlu jen samoobslužně
Samoobslužné pokladny jsou však často také příležitostí pro zloděje, jak projít se zbožím z prodejny bez placení, jak upozornil web Deník. Například Lidl od února testuje placení jen na samoobslužných pokladnách. Funguje to tak v několika obchodech v nejméně vytížený čas, jak píše web TN. Ostatní obchody sice zatím stejný krok neplánují, ale samoobslužné pokladny se chystají rozšiřovat.
V méně vytížené hodiny zůstává v některých Lidlech jen jeden zaměstnanec a ten zůstává u samoobslužných pokladen. Jinak v obchodě většinou nezaplatíte. Pokud chodíte nakupovat do Billy, tam se takového omezení bát nemusíte. Jak pro TN uvedla mluvčí Dana Bratánková, o podobných omezeních neuvažují a v obchodech tak stále budou zákazníci mít obě možnosti. O možnosti mít v prodejně jen samoobslužné pokladny zatím neuvažuje ani Penny Market.
Nechápu, kdo ty samoobslužné pokladny vymyslel, říká zákaznice
Pouze samoobslužné pokladny zatím nejsou ani v Kauflandu. Po celou otevírací dobu prodejny je vždy obsazena také klasická pokladna s obsluhou. Počet otevřených standardních pokladen je závislý od počtu zákazníků na prodejně. Také Tesco provoz pásových a samoobslužných prodejen plánuje podle vytíženosti v dané prodejně a podobné je to i v Globusu a Albertu, píše dále TN. Spousta zákazníků stejně preferuje klasické pokladny, u kterých se „nezaseknou“.
„Jsem jednou z těch, co jsou proti samoobslužným pokladnám. V podstatě mě tam prodavačky ženou, pokud mají plné ruce práce u své kasy. Mně se to ale nelíbí. Chodím do obchodu, abych nemusela tyhle věci řešit. Párkrát jsem měla i technické problémy se samoobslužnou pokladnou, které pak musím složitě řešit s jinou pokladní. Nechápu, proč to vůbec existuje a proč nám to pokladní nemůžou normálně namarkovat, i přesto, že mají v daný moment trochu víc práce,“ řekla Událostem247 paní Jarmila H. z Olomouce.