Některé slevy, které na první pohled vypadají lákavě, v reálu zákazníkům příliš peněz neušetří. Kritice kvůli tomu aktuálně čelí supermarket Lidl.
Slevy jsou oblíbeným způsobem, jak obchodní řetězce do svých prodejen lákají zákazníky. Hojně je využívají všechny supermarkety, včetně Lidlu. Aktuálně se ale tento oblíbený řetězec potýká s vlnou kritiky, kterou si od svých zákazníků za své pojetí slev vysloužil. Mnozí jsou vytočeni do běla, protože podle nich supermarket nejedná úplně košer.
Do Lidlu chodí za slevami mnoho lidí
V minulosti Události247 informovaly například o lednové slevě na veganské potraviny. Anebo o týdenní akci loni v říjnu, kdy mohli v prodejnách Lidlu všichni senioři nakupovat vybrané zboží se slevou 10 procent. To ale nejsou ty jediné akce, které supermarket pro své zákazníky pravidelně připravuje. Samozřejmostí jsou i běžné slevy na vybrané produkty. A zatímco některé dosahují i několika desítek procent, na jiných lidé ušetří sotva pár haléřů.
Jak již dříve informovaly Události247, díky snížení sazby DPH na potraviny o 3 procenta došlo od ledna k jejich zlevnění. V mnoha případech však zmíněná 3 procenta znamenají jen slevu pár haléřů. To na vlastní kůži pociťují i nakupující v Lidlu. Jak píše web PrahaIN, supermarket nabízí například slevu na mléko, která činí 10 haléřů. A třeba u kilogramu rýže bylo snížení částky o 90 haléřů. Není se tak čemu divit, že mnozí zákazníci jsou z takovýchto rádoby akcí rozčarovaní. Pravda o těchto slevách je totiž taková, že reálně v podstatě žádné peníze neušetří.
Lidé si stěžují i na další praktiky supermarketu
Jak rovněž píše server PrahaIN, tento oblíbený obchodní řetězec si v nedávné době vysloužil kritiku i v dalším případě. Šlo o slevu určenou pouze pro majitele věrnostní aplikace. Konkrétně mohli zákazníci Lidlu, kteří nakoupili za částku vyšší než 500 korun, získat slevový kupon v hodnotě 50 korun. Slevu si měli aktivovat ve své aplikaci, přičemž se jednalo jen o jednodenní nabídku.
V reálu však celá věc fungovala tak, že kupóny se lidem v aplikaci objevily až po zaplacení a opuštění obchodu. Využít by ji tak nejspíš mohli jedině v případě, že by šli do obchodu ve stejný den nakupovat znovu. Ruku v ruce s tím jdou také stížnosti zejména seniorních nakupujících, kteří by namísto aplikace uvítali klasické věrnostní plastové kartičky. Supermarket nicméně jejich zavádění neplánuje a nadále chce vybrané akce a slevy nabízet pouze těm, kteří mají mobilní aplikaci Lidlu.